• isvbg

Hur har era blödningar varit vid tidiga missfall?

Jag tänkte bara höra hur era blödningar har betett sig vid tidiga (runt v. 5) missfall?

Jag fick en andra blödning på tio dagar och började ana ugglor i mossen och gjorde ett gravtest som visade halvt svagt/starkt positivt. Men eftersom jag blödde till och från en hel under det första dygnet så var jag ganska bergsäker på att det måste vara ett missfall, men nu när det efter ytterligare två dagar med bara lite bruna flytningar så börjar jag tvivla. Men jag vill ju inte ta ut något i förskott.

• Svar på tråden Hur har era blödningar varit vid tidiga missfall?
  • Snooze

Jag började blöda två veckor efter pluset. Det var väldigt sparsamma blödningar, märktes i princip bara när jag gick på toa. Behövde inte ens använda skydd...Det var gammalt blod och fritt från klumpar. Efter två veckor fick jag tid för vul och då sa dom att antingen är jag inte lika långt gången som beräknat (skulle då gått 7 fulla veckor) eller så var det missfall på G. Hjärtat syntes tydligt men fostret var för "litet". Efter det började det komma färskt blod. Fortfarande utan klumpar och fortfarande väldigt sparsamt. Var på vul veckan efter och dom kunde fortfarande inte avgöra om det var senare än räknat eller missfall...efter tredje vulet konstaterade dom att fostret inte levde längre och blödningen var den samma...

• saramg

Jag upptäckte att jag börjat blöda en fre em. eller jag blödde inte direkt utan det var som bruna flytningar. Sen försvann det och kom tillbaka. Ibland ljusrosa sen lite rödare och även lite mer bruna flytningar. Torsdagen veckan efter så kom det ut klumpar. Lycka till och jag hoppas att det går bra

• isvbg

Tack för era beskrivningar. Med andra ord är det bara vänta och se.

• isvbg

Hade ni några andra symtom? Avtog dessa? Gjorde ni fler gravtest som blev svagare och svagare?

Tacksam för svar.

• Funderaren

Mitt mf var som en helt vanlig mens men höll på i två veckor iställer för en.

Håller tummarna att det inte är mf!

• j och c

Jag fick MA och fick tabletter för att stöta ut fostret igår. Jag skulle ha varir i v 9 men fostret va bara i v 7 och krympte ännu mera en vecka senare enligt vul.

Jag fick en lätt blödning utan smärta för tre veckor sedan, sedan en till likadan blödning för en vecka sedan, lite bruna flytningar emellan. Ingen smärta. Symptomen kom cch gick och började komma mer och mer sällan. Var nästäppt typ 3 dgr, sen när jag misstänke att fostret dog så upphörde nästäppan. Och sen avtog illamåendet och senar de ömmande brösten. Nu när allt är borta känner jag mig helt tom, precis som vanligt innan jag blev gravid, tröttheten försvann inte förrän nu kan man säga.

Så nu väntar jag på nästa ÄL, vi ska försöka igen.

• Zagis

Jag blödde bara lite i ca 3-4 dagar i samma vecka som dig. Och jag hade ingen direk värk förutom på andra dagen då det krampade som värsta mensvärken. Men det kändes inte så som man trodde att ett missfall skulle kännas. Jag blöder mycket mer när jag har vanlig mens...

Jag testade varannan dag efter att blödningen börjat och då visade testet negativt bara 2 dagar efter att jag fått ett jättestarkt plus. Så hcg:t kan försvinna väldigt fort när det är så tidigt i graviditeten...

• isvbg

Det var inget missfall utan ett utomkvedshavandeskap. Det verkar som om kroppen själv kommer att ta hand om detta men det har inte varit någon trevlig upplevelse. Har åkt in och ut från sjukhuset under en veckas tid och för tillfället behöver jag bara ta nya hCG-prover varannan dag. Kommer att vara sjukskriven i ytterligare en och en halv vecka.

Svar på tråden Hur har era blödningar varit vid tidiga missfall?