• AnnaJ72

Svensk barnflicka / aupair?

Hej! Vi skall troligtvis flytta till Japan i höst och vill ha en svensk barnflicka alt. aupair till vår 1,5 år gamla dotter, då vi båda skall jobba där.

Är det någon som har tips på var jag kan börja leta, eller andra råd kring detta med barnflicka/aupair (regler, föreningar, betalning etc)? Vore toppen med lite tankar, råd och tips - jag känner mig lite vilsen kring var jag ens skall börja...

Strt tack!/Anna

• Svar på tråden Svensk barnflicka / aupair?
  • SysterJ

Kolla upp vilka regler som gäller för au-pairer i japan, visum lön, arbetstider osv. Kanske att japanska ambassaden kan hjälpa till.

• Tuplan

Ring STS eller EF i Sverige och hör med dem hur det fungerar. De har en syster organisation i Japan skulle jag gissa.

• AnnaJ72

Tack, en jättebra start! Jag kollar upp det!

Någon annan som har några tips?
    /Anna

• Agapi

Har bara hört VÄLDIGT mycke dåligt om EF (min kompis ska åka som aupair i sommar och har läst på MYCKE, och pratat med många som är iväg nu/har varit iväg). Så dom skulle jag absolut inte vända mej till om jag var TS. Vet inte ifs inte om de tar hand om sina familjer lika dåligt som de tar hand om barnflickorna.

• juliette

sätt in en annons på platsbanken (ams.se) att ni söker barnflicka. det dräller ju av aupair annonser där, de flesta dock publicerade från aupair organisationerna själva. Ibland så har jag sett att familjer sätter in annonser själva, och varför inte, det är ju gratis att annonsera.

• AnnaJ72

Tack för tipsen! Jag skall börja leta nu. /Anna

• NatalieJ91

Hej! Natalie heter jag.Detta kanske är för sent men råkade hitta det här inlägget på google och jag letar precis familj att vara i au pair i. Jag är utbildad barnskötare. Om intresse finns så maila gärna på [email protected]

• SkiptonMaria

Med tanke pa att traden ar fran 2008 skulle jag gissa att det nog ar forsent! Skrattande

Svar på tråden Svensk barnflicka / aupair?