• lilo82

fler hemmamammor som söker vänner??

hej
    Jag är en tjej på 25 som är trebarns mamma och trivs verkligen med det!
    Det jag saknar är vänner! Många av mina vänner försvann när jag fick mina barn, jag var väl inte lika kul längre när man inte kunde gå ut och festa varje helg. Ibland saknar man bara någon att kunna umgås med och snacka roliga saker med, dela erfarenheter med. finns det någon mer som känner som jag? kanske trött på att bara sitta hemma?

• Svar på tråden fler hemmamammor som söker vänner??
  • oktobergroda

Alltid! Har en liten tjej på 6 månader. Känner också att man "tappat" många vänner. De hinner inte komma förbi lika ofta, och det känns jättetråkigt att man glömmer höra av sig. Börjar bli trött på att vara hemma. Tur dock att jag kan jobba ibland =) Hur gamla är dina barn?

• sthlmstjejen

Jag känner också som du, förlorat större delen av vänskapskretsen allt medan jag varit mammaledig. Väntar nr 3 i augusti så jag lär bli hemma ett tag till

• lilo82

mina barn är 8 ,5 och 1 år gamla. jag jobbar oftast sen hem till barnen o sambon, men i bland hade det varit kul att träffa lite tjejkompisar me. Ja mina gamla vänner fanns bara kvar under graviditeten sen var jag inte kul längre.

• Garderobshylla

Samma för mig...söker oxå vänner...svårt att träffa nya när man mest går hemma. Studerar dock så jag kommer ju iväg iaf en gång per vecka, men där är det mest "ungdommar"(alltså såna utan barn) känns inte som att jag har något gemensamt med någon där...

• lilo82

nej föstår precis hur du känner.. himla trist. varför ska det bli så för att man blir mamma? visst att man har ansvar ,men herregud man kan väl fortfarande ha vänner. VI bitts inte =)

• Garderobshylla

precis...det är som att man har någon ordentligt smittsam sjukdom ibland...

• oktobergroda

Vännerna fanns under grav. men sen försvann de. De tycker att jag kan komma ner till stan med lillan, men oftast kan de bara ses em/kväll, och då vill jag hålla mig hemma med henne, tycker inte att små barn skall behöva flänga ute på kvällarna, då sover man.

Har dock kommit på att det är enklast att umgås med de som har barn. De förstår på ett annat sätt att man kanske inte alltid kan hålla tider, och man kan sitta och diskutera diverse saker som hänt med barnet/barnen utan att den andra ser ut som ett frågetecken.

Graviditet är en sjukdom som smittar - det hela började med min syster...

• Hella08

Här är en till föräldraledig som börjar känna sej lite ensam. Så finns det andra föräldralediga i sthlm som har lust att ses så säg till :)

• calola

hej...konstigt de där..att vännena försvinner,man börjar ju undra om de är nått fel på en? själv har jag flera i min omgivning som hela tiden säger att dom ska komma förbi,men ingen dyker upp...börjar bli trött påatt tjata mig till deras umgänge..trodde aldrig att man skulle känna sig så ensam när man fick barn..
    kram

• Lovely SunShine

Här kommer en till, håller helt med er!
    Men jag kan oxå förstå (mina vänner)
    vi är inte i samma sits just nu, skit tråkigt att dom int ekan underhålla våra vänskap pga att jag har barn men jag ser dte mer som att de är deras lost.+ att dom missar chansen att se min lilla vackra dotter växa UPP!

Men visst är det trist absolut!

Jag kommer ihåg när man var graid alla ens kompisar, oh jag ska ara barnvakt bla bla och nu folk orkar inte ens komma förbi på en fika bläää blää blää

• lilo82

ja jag verkar ju inte vara ensam om min situation iallafall=)  men jag njuter varje dag av min familj och trivs med det, bara synd att mina vänner inte träffar mina underbara barn=/

Svar på tråden fler hemmamammor som söker vänner??