• Hipsu

Ung mamma, utan stöd av familj etc?

Här går jag i lite bebistankar just nu med sambon, jag är 20 och han 26, vi har varit tillsammans i tre år nu.
    Nu är det så att sambon har ingen kontakt med sin släkt alls och jag har bara min pappa här i Sverige som dessutom är sjuk.
    Finns det några andra här som inte har släkt och vänner att luta sig emot när det blåser hårt? Hur gör ni t.ex om ni vill ha en barnledig kväll? Eller om ekonomin knasar sig?

Vill dessutom ge en JÄTTE eloge till er alla unga mammor, ni är fantastiska, ser upp till er något enormt!

• Svar på tråden Ung mamma, utan stöd av familj etc?
  • enny signatur

vi har stödd från svärföräldrarna och ja till viss del mina med, men där skulle iv inte vilja lämna vår dotter helt enkelt för att vi dels har helt andra åsikter och dels för att vi inte träffar dom. gällande barnfriahelger/kvällar är det inga problem, vi är inte barnfri hetlt enkelt.

• Månmamma

Ja du, när var man barnfri sist...
    kommer jag inte ihåg...men jag saknar det inte heller!!

Ska man fara någonstans så följer barnen med, och skulle det vara en fest så är det bara en av oss som far...den andra är hemma med barnen...vilket oftast blir jag då jag inte känner något behov av att fara iväg...

bättre krypa upp i soffhörnet när barnen sover och bara njuta....läsa en bok eller slappa till en film...

• LillaMysan
    Månmamma skrev 2008-05-02 01:31:43 följande:
    Ja du, när var man barnfri sist...kommer jag inte ihåg...men jag saknar det inte heller!!Ska man fara någonstans så följer barnen med, och skulle det vara en fest så är det bara en av oss som far...den andra är hemma med barnen...vilket oftast blir jag då jag inte känner något behov av att fara iväg...bättre krypa upp i soffhörnet när barnen sover och bara njuta....läsa en bok eller slappa till en film...
    Så där känner jag att jag skulle vilja göra... Och jag är 19 och barnlös
  • Hipsu

Låter ju som om det säkert skulle funka fint, och allt går ju om man bara vill. Vi är inga festnissar nån av oss så de blir ju inga problem iaf.
    Hmm, ja, bara och pilla ut p-staven så fort sambon fått fast,
    tack för era svar! =)

Svar på tråden Ung mamma, utan stöd av familj etc?