• bebbe made in italy

I dag började min sambo jobba efter sina 10 pappadagar :-( Nån mer?

Har en underbar liten dotter på 17 dagar och idag började min sambo jobba igen, känns lite ledssamt att dessa 10 dagar redan gått, allt har gått så fort. Nu är ansvaret enbart mitt för lillan känns det som Nån mer som känner sig lite ängsliga för hur det skall gå nu när man e ensam? I så fall kan vi ju följas åt.

Mamma till världens sötaste lilla docka
  • Svar på tråden I dag började min sambo jobba efter sina 10 pappadagar :-( Nån mer?
  • Pysselgalningen

Det kommer gå bra!
    När jag födde dottern så han vi inte mer än åka hem så drog sambon iväg till skolan! Så jag va hemma ensam från dag 1, man ställer snabbt in sig på barnets rutiner och gör sitt eget där emellan samt att man bör vila när barnet sover.

• bebbe made in italy
    Pysselgalningen skrev 2008-04-21 09:42:28 följande:
    Det kommer gå bra!När jag födde dottern så han vi inte mer än åka hem så drog sambon iväg till skolan! Så jag va hemma ensam från dag 1, man ställer snabbt in sig på barnets rutiner och gör sitt eget där emellan samt att man bör vila när barnet sover.
    Ja min dotter sover superbra på dagen, äter var tredje timme, men på kvällen blir hon kinkig och vill suga på bröstet heeela tiden hon e inte alls nöjd, konstigt att det kan va ¨sån skilnad, så jag får vila på dagen så jag orkar kvällen, men man vill ju börja hitta på saker och umgås oxå, hur skall man orka det??
  • Pysselgalningen

mjölken är tunnare på kvällen & det är därför hon vill ha mer då.

• bebbe made in italy
    Pysselgalningen skrev 2008-04-21 09:52:26 följande:
    mjölken är tunnare på kvällen & det är därför hon vill ha mer då.
    ja jag har hört detta oxå, men undrar ju hur man någonsin skall kunna hitta på nåt på kvällen när hon e sån här, hon har fått ersättning 2 kvällar i rad och sovit 6 timmar i rad.
  • Pysselgalningen

bebbe made in italy skrev 2008-04-21 09:53:30 följande:

ja jag har hört detta oxå, men undrar ju hur man någonsin skall kunna hitta på nåt på kvällen när hon e sån här, hon har fått ersättning 2 kvällar i rad och sovit 6 timmar i rad.
    trösta dig i att det blir bättre, men om man vill åka bort får man vänja sig vid tanken på att amma borta med.
    Själv har jag kunnat amma när jag vill utan att bty mig
  • bebbe made in italy
    Pysselgalningen skrev 2008-04-21 10:03:20 följande:
    bebbe made in italy skrev 2008-04-21 09:53:30 följande: trösta dig i att det blir bättre, men om man vill åka bort får man vänja sig vid tanken på att amma borta med.Själv har jag kunnat amma när jag vill utan att bty mig
    ja men hon vill ju amma hela tiden och får hon inte det e hon orolig och letar efter bröstet eller gråter, hon skriker inte så mkt men e rastlös och kommer inte till ro, men det e väl så här med bebisar.
  • kicka84

Pappan till mina barn började jobba igår, efter att hans 10 pappadagar tagit slut.
    Har dock legat på sjukhus 14veckor med den "nyfödda".

så jag är alltså hemma med våra döttrar som är 3½månad och 1år och 4månader
    gick hur bra som helst igår!!!
    Idag har han dock vart hemma pga att vi vart på sjukhuset med lillan på ögonmott,
    hoppas att morgondagen blir lika lyckad som gårdagen!

visst ska vi klara av att vara hemma själv med våra små;)

Svar på tråden I dag började min sambo jobba efter sina 10 pappadagar :-( Nån mer?