Är deppig: det verkar som om vi kommer att få ytterligare ett prematurbarn.
Är rätt mör i dag. jag åkte in på förlossning med mycket och regelbundna sammandragningar, och där blev jag kvar under natten. Fick bricanyl och smärtstillande och order om att ligga ned. (andra gången, första gången jag fick bricanyl med detta barn var i v 22-23).
Läkarna är helt övertygade att jag kommer att få ytterligare ett prematurbarn... har jag tur så går jag en vecka till trodde läkarna... och jag som är i v 33+6 enligt dem (34+2 enligt mig). I journalen står det "bib. 1.5cm, öp för fingret" Vad exakt innebär det?
Det känns lite jobbigt då jag verkligen har hoppats på att slippa all denna berg-och-dalbana vad det innebär med prematurisar och all sjukhusvistelse. Pust!
Man konstaterade att jag är GBS-bärare, men var inte heller här säker på att behandla mig. Överläkaren hävdar att det inte finns belägg för kopplingen mellan mycket sammandragningar/prematurer och GBS. Men jag undrar jag! Fick i alla fall slutligen ta mig hem och på apoteket ligger ett recept på Kåvepenin och väntar på mig. Dock får jag varken hämta eller lämna på dagis (har en busig och aktiv 2-åring) eller utföra några direkta fysiska aktiviteter.
Jag hoppas så att lillkrabaten stannar en bra stund till i magen! Har ni några tips på vad jag kan göra för att få krabaten att trivas och stanna kvar?!?