• TeZs

3 barn?

Hejsan!
    Är det fler unga som har 2 barn o väntar nr 3? eller redan har 3 barn?
    Jag plussade här om dagen, vi hade slarvat, oansvarigt o klantigt men nu är det som det är o vi är nu glada o förväntansfulla :) jag är mest livrädd över vad folk ska tycka o tänka om oss!! att folk ska tycka att vi är naiva o blåögda, omogna osv...men nu har vi fattat ett beslut endå!

Jag fyller 22 i maj, sambon fyller 26 i maj.
    Vi har en son på 2 år o 4 mån, o en dotter på 9 mån.
    Så det kommer bli 3 barn på ganska exakt 3 år.

Jag har aldrig hunnit jobba,inte gått gymnasiet, planen är nu att jag ska plugga på distans om jag kommer in o det ber jag till gud att jag gör även fast jag inte tror på gud, o att sambon ska vara pappaledig då bebisen kommit. På det sättet kommer vi ha mycket hjälp av varandra o få det att funka även ekonomiskt.

så efter mycket om och men så ser vi att detta kommer funka, ser mer fördelar än nackdelar att ha barnen tätt. Kommer förmodligen bli riktigt tufft under småbarnsåren, men tror det är värt det pga glädjen endå!

ska på vul på tisdag för att se hur långt gångna vi är, tippar på ca v.7!
    ska bli så spännande :) o jag hoppas nu att detta går vägen!

fler i liknande sits? här på unga mammor hoppas jag att man inte får en massa påhopp, för här sitter vi nog en hel del i liknande sitts..dvs vi är unga! kanske inte har världens bästa ekonomi osv osv..

• Svar på tråden 3 barn?
  • TeZs

o förresten, om någon jag känner skulle råka se detta så är det lite hemligt ännu :P

• oliwwill

Grattis!!!
    Jag har tre barn, nu är jag i och för sig inte så ung längre, fyller 29.
    Har William 9år Oliwer 3½ och Lowa som snart fyller 2 år!!!
    Men jag har en svägerska som är 23 som har tre barn!! som är 4,3 och 6 månader, och för henne och hennes underbara familj går det jätte bra,
    det enda som kan kännas är nog, och det gäller även mig, är att några av barnen är täta, och som du säkert vet är det mellan varven väldigt intensivt!!!
    Men du och mannen är unga och säkert fulla av energi, det kommer att gå så bra!!! Grattis en än gång!!!

• oliwwill

Men va roligt!!! va precis inne på din sida och ser att du oxå har en OliWer!!!!! fint namn, och ännu finare med W!!! hi hi

• TeZs

tack :) ja jag har oxå en oliwer med w :) så fint så!hehe
    absolut det kommer bli otroligt intensivt o jonnig i perioder! men man får kämpa på o ta en dag i taget!

• Ung Mor

hej! Jag skulle fylla 25 år när jag blev 3 barnsmamma och känner att jag skulle nog kunna tänka mig 4 barn också, men det är inget jag vågar säga till vänner och bekanta. Man får ofta höra att hur många barn ska ni ha igentligen m m och jag blir så sur för det är inte dom som tar hand om barnen eller försörjer dom heller..

Får önska dig lycka till.

• TeZs

tack! :) o skönt att höra att allt gått bra för dig :)

• fjärilen78

hej!
    var/är en ung mamma fick min första vid 17 års ålder,nu blir jag 30 år i höst och väntar vårt 6:e barn!!!
    bry dig inte om vad andra tycker det är erat beslut och erat liv!!
    lycka till !!

• Tina och Fredrik

Jag har tre barn på 5, 3år och en på 7 mån och jag är 26 år och det har funkat jättebra.

• fru kreativ

Vill bara gratulera och säga att enligt mig är ni smarta som skaffar barn tidigt! Är det något jag ångrar i livet så är det att jag väntade så länge med mina (3) barn! Jag gick på hela den där "plugga först"-hysterin, men inte är mitt liv så himla mycket bättre nu än då, och jag förändrades så mycket som person i och med att barnen kom, så nu vill jag inte ens syssla med det jag gick lång och dyr utbildning för. Hade jag skaffat barnen först hade jag kunnat fatta ett mer moget och genomtänkt studie/yrkesbeslut sedan.
    (Jag fick mina när jag var 27, 30 och 33)
    Ha det gott!

• Shirley

Grattis!!!
    Jag är 25 år. När jag var 24 år så blev jag 5 barnsmamma. M>an får mkt kommentarer, messt positiva men också många som undrar om man ska befolka hela sverige, om man bara har sex hela dagarna... om tv:n är trasig etc... endel vänder sig om och tittar när man är ute med alla barnen själv osv. Så visst blir det irriterande som fan tycker jag iaf när folk tror dom har nån rättighet att kommentera/glo bara för man har många barn och är ung. Jag är glad att vi har många barn och att vi började tidigt! Ser många fördelar med det.
    Kram

• humlis

hej
    är 25 år och har Joel snart 5 år Hugo 3 år och Wilma snart 2 år

• TeZs

hej o tack för alla gratulationer!
    o kul att ni skriver o berättar om era erfarenheter!
    har nu varit på vul, blodprovstagning osv..dom misstänkte först att det var mf på g, men det visade sig att jag hade testat pos redan i v.3, så nu är jag i v6-7. Ska på nytt vul nästa torsdag för att se så allt går frammåt!
    illamåendet har kommit, o fy sjutton vad jobbigt det är, tar lergigan o använder seaband, började med det idag, vilket resulterat i att jag inte mått illa idag alls! helt underbart :)
    dessa kommentarer om man ska skaffa ett helt fotbollslag, om tv:n är trasig osv har folk mest skämtat om :P
    De enda som inte verkar acceptera ännu är min farmor o farfar, dom är alltid så oroliga över ALLT!
    Jag har kommit in på utbildningen jag sökte! så i augusti börjar jag plugga :) dottern har fått dagisplats, så kommer ha båda barnen på dagis!
    Det här kommer gå super bra :)
    problemet nu är att hitta annan lägenhet, vilket vi försökt med i ca 8 mån tid. Vi bor längst upp, 6 trappor utan hiss!! det är knappt så man orkar nu, o med 3 små känns det omöjligt.

tack än en gång alla! kram!

Svar på tråden 3 barn?