Alla unga mammor=)!! Vill ni dela med er av lite förlossingsberätelser??
Hej allihopa! Det är så kul att läsa fölossningsberättelser tycker jag... och speciellt kul skulle det vara om det kom i från er som e unga och friska ;).
Tack och kram
Hej allihopa! Det är så kul att läsa fölossningsberättelser tycker jag... och speciellt kul skulle det vara om det kom i från er som e unga och friska ;).
Tack och kram
Okej, det var en teori bara.
Här är min förlossningsberättelse. Jag är 21.
På natten den 4 mars(i år) vid 12-tiden började jag få värkar och trodde att det var förvärkar. De höll på till och från i många timmar och blev på dagen den 5 mars tätare.
De kändes bara i magen så jag trodde fortfarande att det bara var förvärkar för jag och sambon läste på internet på natten om förvärkar och där stod det att de bara kändes i magen. När jag inte längre orkade gå hemma med värkarna så ringde vi förlossningen och det fanns ingen plats på SÖS dit jag ville så vi fick åka till Huddinge.
Jag blev inskriven kl.15.18. De undersökte mig först i ett rum. Jag var öppen 10 cm sedan fick jag komma till förlossningsrummet och provade lustgasen på en gång. Första gången kändes det bra, det kändes som att den fungerade. Jag provade den 3-4 ggr, men jag hade den så kort stund så den hann inte värka. Det var jobbigt när det tryckte på så mycket bak(huvudet som tryckte på) så jag tog bara bort den innan den hunnit värka. Barnmorskan fick ta hål på fosterhinnan för vattnet hade inte gått.
Kl.16.32 föds våran underbart vackra son Zacharias. Det var en snabb och bra förlossning utan bedövning. Det tog 1h och 15 min från att vi kom in till han föddes.
Barnmorskan sade att hon trodde att han skulle vara ute till kl.17. Han var väldigt snabb. =)
Jag hade 4 personer som hjälpte mig under förlossningen + min sambo. Alla var underbara. Jag är jätteglad att jag fick just dem.
En drömförlossning.
Har i bloggen.. va 16 när ja blev gravid, 17 när hon föddes
har också i bloggen.
först var när jag var 18 och andra 21 år
Jag är 21 år och fick min son Axel för sex veckor sen.. Förlossnibngsberättelse finns i bloggen!
Fick min dotter månaden efter jag fyllt 18. Förlossningsberättelse finns i bloggen!
Jag har tre i min blogg var 19 när jag fick min första.
finns förlossningsberättelse i min blogg
var 21 när dottern föddes.
kan läsa förlossningsberättelsen i min blogg.
men har man förlossningsrädsla ska man nog inte läsa den!
vart lite dramatiskt på slutet
atrocious.blogg.se/2008/april/forlossningen.html
Igångsättning på grund av misstänkt havandeskapsförgiftning. Slutade i ett akut snitt.
min förlossningsberättelse finns i bloggen på sidan. rätt rolig faktiskt! :P
ska man inte skriva ner sin förlossningsberättelse här i tråden?
jag menar leta i bloggar kan man väl göra utan först läsa i tråden??
min förlossning:
jag fick min son när jag var 20 år och var i vecka 42 (41+1), blev igångsatt pga för lite fostervatten. Jag fick insatt bardkateter kl 15.00 och kl 18.15 så lossnar den, efter en stund gör de hål på hinnan och en timme senare får jag värk stimulerande dropp. Klockan 21.55 får jag kraftiga värkar och får då lustgas, jag fick krystvärkar klockan 23.00 och 25 minuter senare föddes våran friska lilla pojke. Vi blev överlyckliga och jag var väldigt lättad över att min förlossning gick så bra =). hade väntat mig mycket värre!!