• november73

äl test

Hej!

Jag undrar när man ska ta ett äl test? Det är så svårt när man har en oregelbunden mens. Det känns som alla säger olika. Har testat äl stickor ett tag nu men har aldrig fått något utslag! Man vill ju inte börja för tidigt eller för sent för då missar man ju allt.
    tacksam om någon vet nått!!

• Svar på tråden äl test
  • Fröken Gredelin

Jag kan ju säga hur jag gör iaf:

Har en cykel på mellan 27-42 dgr (oregelbunden med andra ord!)
    Börjar testa med de billiga äl-testen på ca dag 10...och när jag märker skilland (att det ena strecket börjar bli mörkare) börjar jag istället testa med CB ältest (dom dyra!) till man får äl-utslag.

Du skrev att du aldrig fått utslag...jag var nämligen nära att missa min lh-stegring (en del har ju väldigt kort stegring) så försök att beakta andra äl-symptom (tex de trådiga flytningarna!) och testa framförallt inte med morgonurinet. Testerna brukar rek att testa kl 10-20.

Om du inte får utslag på äl-testen, rekommenderar jag varmt temp-metoden!!!!!

Försökt bli gravid sedan juli 2007
  • november73

Hej igen!

Tacksam för svar. Då ska jag börja med äl, de billiga, idag för att se vad som sker. Vet inte om det är vanligt att man inte får nån utslag på de stickorna.

• Fröken Gredelin
    november73 skrev 2008-04-15 14:50:33 följande:
    Hej igen!Tacksam för svar. Då ska jag börja med äl, de billiga, idag för att se vad som sker. Vet inte om det är vanligt att man inte får nån utslag på de stickorna.
    jag får aldrig fullt utslag på dom stickorna, men med cb får jag som sagt det.
    Försökt bli gravid sedan juli 2007
Svar på tråden äl test