• Snickartjejen

Någon med prematurbarn födda 2003?

Hej!

Skulle vara jättekul att höra hur det är för er idag? Kan det finnas några här på Familjeliv kanske?

/Snickartjejen

Stolt mamma till två prematurer födda i vecka 27 och i vecka 30
  • Svar på tråden Någon med prematurbarn födda 2003?
  • anmob

jag har en son som föddes 2003 i v 27+0 Idag är han en extremt viljestark lite kille med massor av bus.

• Snickartjejen

Men hej! Vad roligt att du svarade! Hi hi, jo viljestark känner jag igen *fniss*. Än så länge har min son inte kommit på så mycket bus tack och lov men han är ju envis till tusen, jisses säger jag. Med en envis far och en envis son blir det många långa diskussioner här hemma, ha ha.

Går han på dagis? Hur går det i så fall? Min son fick gå hos dagmamma det första 1,5 åren sen började han på dagis vilket var mycket bra för honom, han behövde mer stimulans så att säga. Efter att han börjat på dagis utvecklades han i rekordfart och blev jätteduktig på många saker.

• anmob

Han går på "dagis" och har gjort det sedan han var 2. Han har varit ganska sen motoriskt men pratat som en fors hela tiden.

Vet inte men jag tycker det verkar vara typiskt för prematura barn att vara väldigt viljestarka Har hört flera med prematurer som sagt det. Nu kan ingen se på honnom att han är prematur längre han är lika lång och ståtlig som sina jämnåriga kompisar.

• Snickartjejen

Pratar som en fors, menar du att han pratar heeeela tiden? För det gör min. Man får inte en syl i vädret, jättejobbigt faktiskt. De har påpekat detta på dagis också eftersom det blir problem när de andra barnen aldrig får komma till tals. Fast man säger åt honom att vänta på sin tur så säger han alltid "men" och så bla bla bla.

Men lika söt och underbar är han för det

• Lefo

Hejsan

Har tvillingtjejer som föddes 2003 i mars och kom i v 29+3.
    Mina tjejer är nu pigga och den ena har vuxit i kapp sin ålder helt, den andra tjejen har DS så hon lite mindre.
    Men tjejerna har inga problem av sin prematur och det har gått jätte bra med allt.

Tjejerna låg på SöS i 10 veckor och den ena tjejen på Astrid i 2½ vecka av denna tiden.

/Lena

Svar på tråden Någon med prematurbarn födda 2003?