• Maria222

Hur lång tid är "länge"?

Jag funderar lite.. hur lång tid tycker du är länge när det handlar om att vara föräldraledig/hemma med barnet?

• Svar på tråden Hur lång tid är "länge"?
  • ellam71

Hmm.. Jag tyckte jag var hemma ganska länge. Barnen skolades in på dagis 2 månader innan sin 3-årsdag.

Allt över 2 år tycker jag är ganska länge.

• hotten

är man föräldra ledig så är över 2 år "länge" dock en tid som alla kan vara hemma utan att påverka tryggheten dvs sgi osv..

• Dåså

Över 1½år tycker jag är "länge" det är dock inget fel på att vara hemma länge!

• Engla9

Jag har varit hemma tre år nu helt utan f-penning. har överlåtit allt som går till maken. Så vi kan ha lååånga lediga sommrar. Jag är hemma utan inkomst, sa i från A-kassan för tre år sen eftersom jag sagt upp mig o inte ville ha något annat jobb än det jag har här hemma med familjen....det blir nog minst två år till hemma

• lövet2

Om man är hemma tills barnet börjar skolan kanske? Själv ser jag det som en bra och positiv sak att göra ...

• Andaloal

Jag har varit hemma sedan 2003 nu. Planen är att vara hemma till 2010-2011 nångång.

Du vet att du bor på en liten ort när folk vet saker om dig innan du själv vet om dom
  • älskadebarnbarn

jag var hemma LÄNGE med min äldsta dotter, i 15 år, men BARA i 7,5 år med yngsta dottern. de andra två barnen någonstans där emellan. det är bästa tiden i mitt liv, tillsammans med tiden som jag nu har med mina älskade barnbarn.

• Lallamen

Jag börjar känna att jag varit hemma ganska länge nu (8 år). Lillkillen fyller snart 3 år och det blir nog åtminstone 2-3 år till som hemmaförälder och sedan kanske jag går tillbaka till jobbet på halvtid.

Svar på tråden Hur lång tid är "länge"?