Hur lång tid är "länge"?
Jag funderar lite.. hur lång tid tycker du är länge när det handlar om att vara föräldraledig/hemma med barnet?
Jag funderar lite.. hur lång tid tycker du är länge när det handlar om att vara föräldraledig/hemma med barnet?
Hmm.. Jag tyckte jag var hemma ganska länge. Barnen skolades in på dagis 2 månader innan sin 3-årsdag.
Allt över 2 år tycker jag är ganska länge.
är man föräldra ledig så är över 2 år "länge" dock en tid som alla kan vara hemma utan att påverka tryggheten dvs sgi osv..
Över 1½år tycker jag är "länge" det är dock inget fel på att vara hemma länge!
Jag har varit hemma tre år nu helt utan f-penning. har överlåtit allt som går till maken. Så vi kan ha lååånga lediga sommrar. Jag är hemma utan inkomst, sa i från A-kassan för tre år sen eftersom jag sagt upp mig o inte ville ha något annat jobb än det jag har här hemma med familjen....det blir nog minst två år till hemma
Om man är hemma tills barnet börjar skolan kanske? Själv ser jag det som en bra och positiv sak att göra ...
Jag har varit hemma sedan 2003 nu. Planen är att vara hemma till 2010-2011 nångång.
jag var hemma LÄNGE med min äldsta dotter, i 15 år, men BARA i 7,5 år med yngsta dottern. de andra två barnen någonstans där emellan. det är bästa tiden i mitt liv, tillsammans med tiden som jag nu har med mina älskade barnbarn.
Jag börjar känna att jag varit hemma ganska länge nu (8 år). Lillkillen fyller snart 3 år och det blir nog åtminstone 2-3 år till som hemmaförälder och sedan kanske jag går tillbaka till jobbet på halvtid.