• boktok

Vi som låg på 69

Hej! Nu startar jag en tråd för oss som låg på Avd 69 i V-ås. Det skulle vara roligt att höra hur det har gått för er. Här kommer en snabb sammanfattning om Erik: vi blev utskrivna 22 Juni, efter 2 veckors hemvård.
    Erik får remiss till sjukgymnast i V-ås. Dit åker vi fortfarande.
    Sommaren gick fort och vi var mest hemma. Erik ökade i vikt i sin takt. För långsamt för BVC, men det försökte vi att inte bry oss om.
    Idag väger han 8115g, 69cm lång och har ett stort huvud 45,7cm!

• Svar på tråden Vi som låg på 69
  • Jennjen

Vi kan ju alltid träffas inne i stan och göra sällskap dit, ligger preciiis utanför cityringen så det är inte långt...dryg uppförsbacke om man är lat som jag haha

• boktok

Lars och jag ska träffa en annan familj vid Biltema så ni kan också komma dit och åka efter oss, om det är fler som inte hittar så kom dit. Vill också påminna att det är vägbygge vid Aroslundsmotet så åk i tid.

• Proletariatet

Ja, det med biltema lät ju bra, ska prata med privatchauffören

• Malin F

Nanna: Ett tips! Kolla in eniro ist för att åka till biltema först...det blir rätt stor omväg..

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • Proletariatet

Tack för tipset Malin, det ska vi göra

• Proletariatet

Tack alla för en trevlig dag! Det blev ju lite hattigt för oss, men det är ju sånt som händer. Vädret var ju förhållandevis bra också Ta i sala nästa gång?

• boktok

Tack själv! Vi kan gärna vara här nästa gång så slipper vi åka iväg någonstans!

• tessan27

Hej

Jag hoppar in här också, födde vår dotter Maja i v 33+1 november 2005. Men hon var ganska stor ändå, 2460g och 45 cm. Vi låg på 69an i ca 2 veckor innan vi fick åka hem. Vi var helnöjda med vår vistelse där.
    Idag är Maja ca 2,5 år och en liten tjej. Om det beror på att hon är prematur eller ej vet vi inte men hon växer inte riktigt som hon ska. Går inte heller upp i vikt som hon ska har rasat 2 kurvor sen hon var 10 månader. Nu är hon ca 86-87 cm och väger ca 10,5-11 kg. Hon utreds för både det ena och det andra men det är inget som visar på nått. Hon har astma och en immunbrist IgA det vet vi i alla fall. Så hon är sjuk för jämnan.
    Annars är Maja en glad och pigg tjej som är väldigt intensiv och härlig på alla sett.

• boktok

Hej och välkommen! Kul att vi blir fler här i tråden. Du hade då tur som bara behövde ligga på 69an i 2 veckor, även om det kanske inte kändes så då. Men så blir det ju oftast när barnen väger över två kilo. Tråkigt dock att hon är sjuk så ofta. Det har Erik klarat sig ifrån. Någon förkylning är allt han har haft.

• Malin F

Tack för igår! Håller oxå på en Sala träff nästa gång

Usch, idag mår man illa och är sjukt trött... hoppas d vänder snart.
    Nån som fick något fint kort till 69:an? Annars har jag ett hyfsat...

~Cornelia-07~Bf jan-09~
  • boktok

Hej! Nu åker vi till Våmhus på semester och blir borta i ca en vecka. Det har ju snart gått 3 månader sen jag startade den här tråden och den måste väl uppdateras snart. Kan någon här vara så vänlig att göra det då jag inte kommer att ha någon dator tillhands när vi är borta? Det ska bli så skönt att åka dit då vi inte har varit där på 1 år snart! Jag hoppas att vi också får tur med vädret. Idag så är det jättefint här i Sala iallafall. Ha det så skönt så hörs vi snart!

Svar på tråden Vi som låg på 69