• TeZs

Fler som känner såhär?

Jag har 2 underbara små barn, en son på 2 år o 4 mån och en dotter på 9 mån.
    Jag är så enormt sugen på ett tredje barn, på ett sätt känner jag att det kan ske när som helst, eller inom en snar framtid, men endå känner jag att jag skulle inte orka en till så tätt o just nu, har 19 mån mellan barnen nu, o jag har tänkt börja plugga på distans nu till hösten. Jag har ingen avslutad gymnasie utbildning då jag var med om en hemsk sak o hoppade av skolan för att jag mådde så dåligt, jag har aldrig hunnit jobba. Så jag måste plugga, jobba osv innan tredje barnet,jag har gått hemma i 4 år o orkar inte med det mer, men är samtidigt skitskraj för att börja plugga o jobba på nåt sätt!! men det känns ju som en hel evighet tills man är klar med det o kan skaffa ett till barn!! klarar jag att vänta så länge? men jag måste ju! måste komma ut i arbetslivet, jobba upp fp:n, hinna med o ägna mig åt mina 2 skatter jag redan har. Vill ju samtidigt ha barn längre fram i livet, skulle jag bli gravid nu, vem vet om det är den sista graviditet jag kommer vara med om då? jag har ingen aning om hur många barn jag vill ha, det får tiden utvisa. Men att vara gravid sista gången i hela mitt liv som 22 åring, nej nej nej!
    Varje månad när mensen kommer har jag blivit besviken men samtidigt lättad, imorrn måste jag ringa bm o få komma dit snarast o fixa preventivmedel, det är helt sjukt oansvarigt att jag inte gjort det än, (haft mens 3-4 ggr sen dottern föddes) men jag har inte vetat vad jag vill, o inte sambon heller. Det tar emot men jag måste helt enkelt!

När jag själv läste igenom vad jag skrivit så talar det jag skriver mer mot än för att skaffa en till nu, o det är nog så det får bli, får vänta helt enkelt!:/

• Svar på tråden Fler som känner såhär?
  • ucka

Vänta du!
    Även om det låter som om man är lastgamal vid 35 (som jag är nu) så är det ju faktiskt inte för sent... Du kan gott vänta tills du pluggat och jobbat ett tag innan du försöker med nr3 (och kanske 4
    Vet du vad du vill bli?

Hur som helst...Lycka till! 

• TeZs

Ja jag är ju ung fortfarande o kan ju absolut tänka mig ett par barn till lite senare i livet! men samtidigt känner jag att man kanske inte vill börja om med småbarnstiden om 10 år, o endå att få en bebis vill man väl alltid? det känns som att mitt bebis sug aldrig kommer ta slut! har alltid älskat barn! men som sagt det får tiden utvisa :)
    Jag har tänkt plugga vård o omsorg, först o främst på distans via sthlm folkhögskola, jag bor i örebro, men har sökt dit då man gör allt hemmifrån förutom praktiken, utbildningen är på sammanlagt ett år o man kan sen söka arbete inom vård o omsorg, o trivs jag med det då så tänkte jag plugga vidare det som behövs för att bli undersköterska. O detta har tagit mig över 4 år av tänkande innan jag tillslut bestämde mig för vad jag ville plugga då jag låg inne på sjukhuset med sonen, kände då direkt att det är med barn inom vården jag vill jobba!! så på den vägen är det :) hoppas att de blir rätt val bara! tack för lyckoönskningen!

• daisy78

Låter som du redan bestämt dig Verkligen en jättebra idé att börja plugga. Jag fick min första när jag precis fyllt 19år 2an när jag var 21 och 3an fick jag när jag var 22 . Sen har jag pluggat och jobbat och nu vid 29 har jag fått mitt 4e. Tyckte det var super trist att vänta så länge men nu är jag glad att jag gjorde det. Kan inte riktigt fatta att jag är så ung ha ha ha. 4 barn innan 30!

Ett annat plus med att arbeta innan nästa barn är att FP blir högre

• stinamaria

Jag förstår dig. Jag har en son nu på två år och vill jättegärna ha en till.. helst igår..
    Men jag måste plugga först, hade inte heller gått ut (eller ens börjat) gymnasiet innan min son föddes.
    Har även kommit in på den linjen jag allra helst vill gå och känner att jag inte vill ta en paus i det heller. Så hur mycket jag än vill ha barn nu så ska jag gå ut skolan först och jobba lite grann. Allt det jag egentligen ville ha gjort innan första barnet kom, men det blev ju som det blev

• TeZs

ja det är inte lätt att ta vissa beslut i livet :P jag undrar om man nånsin kommer ha en gräns där man känner att nu räcker det med barn?haha
    kul att höra lite hur ni andra tänker o har gjort oxå :D

• daisy78

Jag fick mitt 4e barn för 2mån sen och några dagar efter förlossnigen fick jag jätteångest när jag tänkte på att hon kanske var den sista! Sen efter en månad kände jag att 4 var tillräckligt. Jag har 2 av varje och alla är friska och jättefina Men nu känner jag att jag vill ha en till i alla fall ha ha ha Den som lever får se

Svar på tråden Fler som känner såhär?