Fler som känner såhär?
Jag har 2 underbara små barn, en son på 2 år o 4 mån och en dotter på 9 mån.
Jag är så enormt sugen på ett tredje barn, på ett sätt känner jag att det kan ske när som helst, eller inom en snar framtid, men endå känner jag att jag skulle inte orka en till så tätt o just nu, har 19 mån mellan barnen nu, o jag har tänkt börja plugga på distans nu till hösten. Jag har ingen avslutad gymnasie utbildning då jag var med om en hemsk sak o hoppade av skolan för att jag mådde så dåligt, jag har aldrig hunnit jobba. Så jag måste plugga, jobba osv innan tredje barnet,jag har gått hemma i 4 år o orkar inte med det mer, men är samtidigt skitskraj för att börja plugga o jobba på nåt sätt!! men det känns ju som en hel evighet tills man är klar med det o kan skaffa ett till barn!! klarar jag att vänta så länge? men jag måste ju! måste komma ut i arbetslivet, jobba upp fp:n, hinna med o ägna mig åt mina 2 skatter jag redan har. Vill ju samtidigt ha barn längre fram i livet, skulle jag bli gravid nu, vem vet om det är den sista graviditet jag kommer vara med om då? jag har ingen aning om hur många barn jag vill ha, det får tiden utvisa. Men att vara gravid sista gången i hela mitt liv som 22 åring, nej nej nej!
Varje månad när mensen kommer har jag blivit besviken men samtidigt lättad, imorrn måste jag ringa bm o få komma dit snarast o fixa preventivmedel, det är helt sjukt oansvarigt att jag inte gjort det än, (haft mens 3-4 ggr sen dottern föddes) men jag har inte vetat vad jag vill, o inte sambon heller. Det tar emot men jag måste helt enkelt!
När jag själv läste igenom vad jag skrivit så talar det jag skriver mer mot än för att skaffa en till nu, o det är nog så det får bli, får vänta helt enkelt!:/