• luckysun

Är det någon som har erfarenhet av att ha fött prematurbarn på Danderyds Sjukhus?

Är det någon som har erfarenhet av att ha fött prematurbarn på Danderyds Sjukhus?
    Är dem kunniga där?
    Bara undrar men vill gärna ha svar.

Jag är i v.26 nu.

• Svar på tråden Är det någon som har erfarenhet av att ha fött prematurbarn på Danderyds Sjukhus?
  • Nellies matte

Alla barn innan v.27 föds på KS så om du kommer till DS med prematura värkar innan v.27 så skickas du till KS.
    Dom är extremt duktiga på DS! Men för såpass prematura som innan v.27 så är dom duktigare på KS.

Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • luckysun

Nellies matte, ok men då undrar jag att OM jag skulle känna av någonting är det väll lika bra att direkt åka till KS. Eller hur.

• Nellies matte

Ja, egentligen.

Nellie och Ella, ni är allt för mig!
  • mistryrose

Jag har fött prematur (v 33+3) på DS och vi var jättenöjda. Vi hamnade på samvårdsavdelningen 21 och personalen verkade kunnig.

Efter FL fick jag operera ut moderkakorna och ligga själv på uppvaket. Hade jag varit med om det igen hade jag nog krävt att få vänta ut bedövningen uppe på avdelningen med mina nyfödda barn istället för att ligga själv där.

Hoppas din bebis stannar i magen ett tag till!

• hemmafrun

Jag födde min son i v. 33+0 på danderyd, tyvärr tyckte jag att det var väldigt rörigt där.
    När han var 5 dagar gammal blev flera av oss som hade barn sedan innan om vi ville flytta sjukhus så vi fick flygas till NÄL trollhättans sjukhus.
    Nu var ju inte min son extremt tidig iof.
    Men jag har bara posetiva känslor med DS sedan innan (min äldsta dotter är född där oxå).
    MVh Linda

• Skräpis

Fööde vår son på DS i v 32+2 och kom sedan till deras samvård avd 21 och har bara positiva känslor för dem då de är jättekunniga. Enda minuset var dock att vi fick åka hem lite för tidigt då de behövde platsen och ansåg att vi var redo men vi fick komma upp på avd och väga ett par dagar till då vi ville det.

• eeisor

Jag födde i v28+2 på DS och min kille hamnade på avd 20, har överlag bara positivt att säga om det. Personalen är hur bra som helst och deras kurator är helt underbar. Det enda som jag tyckte var lite "sådär" var deras föräldrarum, roligare ställe kunde man bo på... Men, jag tror det håller på att ändras, det pratades en del om renoveringen som var/är på gång.
    Jag undrar om det inte är så att om barnet behöver kuvös eller lite mer "intensivvård" så hamnar man på 20 annars kan man hamna på 21:an?

• M I R R E

Jag födde på KS men min son låg sedan på DS. Han föddes i v.26. Efter 11 dagar flyttades han.

Jag är supernöjd med DS. Vi låg på avd 20 och dom var fantastiska och Dr Alexander Rakow är den bästa doktorn i världen (enligt oss) vad hade vi gjort utan honom?

• Tjatte
    mistryrose skrev 2008-04-07 12:52:32 följande:
    Jag har fött prematur (v 33+3) på DS och vi var jättenöjda. Vi hamnade på samvårdsavdelningen 21 och personalen verkade kunnig. Efter FL fick jag operera ut moderkakorna och ligga själv på uppvaket. Hade jag varit med om det igen hade jag nog krävt att få vänta ut bedövningen uppe på avdelningen med mina nyfödda barn istället för att ligga själv där. Hoppas din bebis stannar i magen ett tag till!
    Skönt att det gick bra. Tänkte bara säga att det inte är så enkelt som att vänta ut bedövningen. Man måste ligga kvar under bevakning tills dess bedövningen släppt. Det är en sorts vård som bara finns på uppvaket.

TS - hoppas din bebis håller sig kvar i magen. OM du känner något, ring den förlossning du tillhör så säger de vart du ska åka.
  • eeisor
    Svar på #8

M I R R E skrev 2008-04-23 13:33:18 följande:
    Jag födde på KS men min son låg sedan på DS. Han föddes i v.26. Efter 11 dagar flyttades han. Jag är supernöjd med DS. Vi låg på avd 20 och dom var fantastiska och Dr Alexander Rakow är den bästa doktorn i världen (enligt oss) vad hade vi gjort utan honom?
    Håller bara med, Alexander är superbra!
Svar på tråden Är det någon som har erfarenhet av att ha fött prematurbarn på Danderyds Sjukhus?