GPS på barn?!
Jag funderar om det finns små gps som man kan sätta på sina barn?
Nån som har erfarenhet??
Jag funderar om det finns små gps som man kan sätta på sina barn?
Nån som har erfarenhet??
det tror jag alldeles säkert... har gps i min jacka... det är en skidjacka.. så kan man söka på nätet så ser man var jag är!! man kan ju om inget annat klippa ut den grejen o sätta den på sitt barn.. den ligger inne i tyget...
Det finns ju GPS-mottagare som man kan sätta i hundhalsband, så jag tycker attd et borde finnas även till barn. Jag har själv funderat på detta. Helst ska det kanske vara en mottagare som sitter på ett sätt så den inte är synlig. Jag tänker på om barnet blir bortrövat så inte förövaren tar av mottagren. Man hör ju så många historier om barn som blir kidnappade elelr som blir borttappade och går vilse. Tänk vad man hade önskat att det fanns en GPS i de fallen!
men det ger nog mera skadlig strålning än risken att bli kidnappad?
ja jag ska definitivt ha nått sånt på mitt barn.. hmmm dem skulle haft innanför huden
varför skulle det strålas? jag har nått i min jacka som man kan spåra på nätet... tror inte det strålar nått i mig iallafall
Jag skulle gärna sätta ett litet chip i nacken på min Oliver. Finns detr något värre än det att barnet blir bortfört? Med en liten sändare i nacken kan man kanske alltid söka barnet och finns där alltid. FINNS SÄKER TEKNIK?
Precis så är min tanke...att min barn blir bortrövat... huuuu!!!!
Å kan jag på nåt sätt göra de bättre så JA! GPS!
Jag har googlat men inte hittat nå, så jag hoppas att nån vet nått här på FL :)
Det finns ju andra risker än kidnappningar. Att tappa bort sitt barn vid stora folksamlingar, att barnet går på äventyr på egen hand och inte hittar hem. Jag är livrädd för sånt trots att min dotter bara är 20 mån ännu så länge.
Här är en artikel som handlar om GPS på hundar samt om att japaner använder GPS på sina barn.
www.expressen.se/husdjur/1.671995
Jag hittade en artikel som menade att det var en oförlåtlig integritetsinskränkning att sätta GPS på sina barn. Jag undrar om hon eller han som skrev artikeln tycker det nu också när lilla Engla är försvunnen?
Här är något som heter Child Locator
childlocator.com/
Den här var ganska fiffig också:
www.brickhousesecurity.com/mommy-child-locator.html