Oj TS.Du verkar verkligen blivit arg efter detta.Kan förstå att det är jobbigt detta med vikten nu innan IVF, det är ju åter ett hinder på vägen som vi som har lite svårare att få barn redan har gott om.
Förstår det lite som at du känner dig kränkt av din doktor i detta.
Det kanske inte hade tagit så hårt om han varit lite mer pedagogisk.Det verkar lite som du uppfattar doktorn som att han lägger hela problemet på din vikt, kan det vara så?
Klart han inte är din pappa och du inte är 5 år på ngt sätt, men hur mkt ligger ditt bmi på (om du vill dela med dig)
Jag menar, väger du mellan 70-80 kg, bmi mellan 25-30(eller mindre) är det ju en kanske lite löjligt att ställa det som krav innan han hjälper er, men är det över gör han ju faktiskt bara sitt jobb och det finns en anledning till att man kollar vikten innan, man vill ju att chanserna ska vara optimala.
Kanske d kan prata med din doktor igen och fråga om han inte kan dra igång ruljansen redan nu, så ni slipper vänta i onödan se, han kanske kan ordan med kontakt till reproduktioncentrum redan nu , så remissen ligger på plats efter din viktnedgång.Du går ner 4 kg i ett naffs.
Jag har gått upp i vikt av mina ivf och det rör sig om en ca 5-6 kg, inte kul och är glad att jag inte var överviktig innan.
Tror ingen har menat att klanka på dig ts eller vara kränkande.
Kram och all lycka till dig
Marika skrev 2008-04-08 20:31:39 följande:
Har inte läst alla inlägg, men skall jag LYDA min läkare, var det någon som sa? Han är väl inte min pappa o jag är inte 5 år???!!!!!Det är ju en rekommendation från hans sida, det förstår jag också, utan en massa pekpinnar!!!! Han talade också om för mig att jag har PCO och så fort jag gått ner ett antal kg typ 5 kg, så skall min mens också komma igång igen, det gör den inte! Har gått ner ett antal gånger i vikt, rätt mycket, o inte har mensen kommit tillbaka för det! Försökte säga det till han ett par gånger nu vid mitt senaste besök men han lyssnar inte!En sak till, min kompis kan inte få barn på naturlig väg, hon har fått hjälp med IVF, och hon är inte smal!