• maritmedm

Jag har ett hål i hjärtat och idag blöder det...

Det finns en tredjedel av mitt hjärta som är skrämmande tomt. De två första delarna, där bor min dotter och min sambo... den tredje delen väntar fortfarande på att fyllas. Det gör ont i det tomma, längtan blandas med frustration som blandas med avund på de som kan fylla sitt tomrum.
    Jag vet att det inte kommer finnas en tom tredjedel för alltid men just nu i denna sekund så känns det så avlägset att tomrummet ska fyllas, att hjärtat ska bli helt.

• Svar på tråden Jag har ett hål i hjärtat och idag blöder det...
  • morgonsolan

Jag har också en tom tredjedel... fast jag har nog snarare sett det som en fjärdedel, eftersom jag ser oss som en familj på fyra, trots att vi är tre. (jag räknar alltså in mig själv i mitt hjärta ).

Har ni försökt länge att få ett syskon? Jag känner igen både frustrationen och avundet tyvärr . Men en dag i taget, och att ibalnd få "vila" helt från tankarna på tomrummet hjälper mig!

• maritmedm
    morgonsolan skrev 2008-04-09 17:31:12 följande:
    Jag har också en tom tredjedel... fast jag har nog snarare sett det som en fjärdedel, eftersom jag ser oss som en familj på fyra, trots att vi är tre. (jag räknar alltså in mig själv i mitt hjärta ). Har ni försökt länge att få ett syskon? Jag känner igen både frustrationen och avundet tyvärr . Men en dag i taget, och att ibalnd få "vila" helt från tankarna på tomrummet hjälper mig!
    Vi har försökt i två år snart, vet att det inte är så himmla länge men utredningen är klar och vi kommer inte kunna få biologiska barn
    Försöker ha lite andra projekt på gång så att jag får annat att tänka på... för pauserna från tankarna behövs verkligen.
    Ni då?
Svar på tråden Jag har ett hål i hjärtat och idag blöder det...