Mina barn gár i en engelsk skola och trivs alldeles utmärkt. Det är en privat skola, dottern gár nu in infant 5 (hon fyller 6) och sonen gár i Primary 3 (är 9 ár). Mina barn har gátt dár i tre ár. Sonen gick sina första 3 ár i en statlig skola och jag var ocksá nöjd där. Vi beslutade att satsa pá denna privat skolan av olika anledningar. Mina barn är nu tresprákiga och jag tycker det är positivt. Helt klart är denna skolan annorlunda än vilken svensk eller spansk skola men vi är nöjda. Det stálls ganska höga krav pá eleverna. FÖrsta áret var jobbigt pga spráket men nu klarar 9 áringen sig váldigt bra. Sexáringen börjar 1:a klass till hösten och dá blir det ocksá jobbigt, det är stor skillnad pá att gá i Infant 5 och Primary 1. Mycket läxor och lánga dagar. Alla engelska skolor här i trakten är inte likadana, det vet jag för jag har lite bekanta i de andra engelska privata skolorna. Dessutom bÖrjde dottern i Infant 3 (dá 3 ár gammal). Nu behärskar hon engelskan ganska bra sá det var bara positivt. Helt klart hade jag fÓredragit kortare skoldagar, mindre läxor, mer fritid, men nu ser det ut sáhär dár vi bor och hade dom gátt i en statlig skola hade skoldagarna varit precis lika lánga, kanske med mindre läxor och inte sá höga krav. Ska kanske tillágga att i dotterns klass finns det en lärare och en "hjälpreda" och dom är 21 barn i klassen. I sonens klass är dom 19 elever och har ocksá 2 lärare.