• sofie27

när försökte ni gen?

ni som har fått upprepande missfall när försökte ni igen? Min saknad efter barn är så stort. har haft tidiga missfall och ett sent i vecka 14. fick infektion efter det....är två veckor sedan nu. kommit många tårar. Läkaren har sagt att man ska vänta i 3 månader...är lite rädd inför nästa grav. orolig att det ska hända igen. Den 2/4 ska vi få svar på alla frågor angående de senaste som hände. Dom tror att det var ett kromosomfel. Någon som vet om vi har stor chans att det händer igen?

• Svar på tråden när försökte ni gen?
  • StoraD

hej! jag beklagar dina mf

min läkare rådde mig att vänta två normala cykler, de första två var inte normala så vi väntade i sammanlagt 4 cykler... jobbigt, men nu när det ligger bakom oss och vi ska börja försöka igen så känns det bra att ha väntat.

lycka till med allt

• hoppfull trots allt

Beklagar! Förstår vad du känner och går igenom. Mitt sista MA hade jag i v 13 nu i slutet av jan. Fick också infektion efter och låg inlagd med 2 olika antibiotikadropp. Läkaren trodde också det var kromosomfel men det togs inga prover. Vilka prover har ni tagit som ni väntar svar på?
    Allt såg bra ut på efterkontrollen och fick rådet att vänta 2 cykler. Första mensen blödde jag extremt mycket och min 2a mens väntar jag nu i dagarna. Ska köra på med FET försök bara den kommit.
    Har samma funderingar som dig,kommer det hända igen? Orkar jag gå igenom det igen? När det gått ett tag känner jag att allt uppvägs om man får sitt efterlängtatde barn,då har man allafall kämpat för det även om det kostar på.
    Kram och lycka till!

• Frankieflisen

Har fått 3 missfall i rad utan mens imellan. Orkade inte vänta på en mens eftersom vi ville bli gravid ingen på en gång. Men nu efter sista mf för snart 3 veckor sedan har vi inte försökt utan vi ska vänta till efter 1:a mensen. Läkarna har sagt till oss att det räcker med att vänta en mens. Har på känn att vi får vänta länge på den mensen eftersom jag inte haft någon sedan september.

• lillbus08

Fick MA, som krävde skrapning, för några veckor sen.

Läkaren som genomförde skrapningen sa att jag skulle ha 1 vanlig mens innan vi fick försöka igen. Först då har kroppen återhämtat sig. Hon sa också att många bör vänta längre för själen inte har läkt.

Vi väntade fyra månader förra gången, efter dåvarande läkares rekommendation. Att vänta innebar uppenbarligen igenting positivt för oss... Så denna gång kommer vi försöka enligt senaste läkarens råd.

Min tanke är, att om något ändå är fel, så kan vi likväl ta ett tredje MF/MA på en gång, så att dom kan börja utreda.
    Kan låta krasst, men jag har bearbetat det hela mycket bättre denna gång och därav mitt/vårt beslut!

Risken att det händer igen... ja, det beror ju på vad "slumpen" vill (dvs. om utredningen på er inte visar något). Kromosomfel är inte framförallt genetiskt betingade, utan risken ökar ju med vår stigande ålder.

Livet är pestigt helt enkelt, men det viktigaste är att man lyssnar på sin egen kropp. Bara du vet när du är redo igen. Innan dess så ska kroppen, själen och hjärtat läka!

Kram och lycka till nästa gång!

Svar på tråden när försökte ni gen?