Poppy Lee skrev 2008-04-10 11:04:58 följande:
Saki: Jag tror helt klart att det finns ett samband mellan sköldkörtelvärdena och missfall, det tycks i synnerhet ha att göra med lite senare missfall (dvs ej sådana som sker i v 5-6 och som har att göra med att ägget inte fäster ordentligt). Jag har ursprungligen giftstruma precis som du, är opererad för detta och måste nu äta Levaxin resten av livet. Autoimmuna sjukdomar som vår tycks få kroppen att tro att graviditeten är en sjukdom, det egna immunförsvaret attackerar graviditeten och det kan bli missfall. Med blodförtunnande medicin kan den här reaktionen hävas. Nu ska jag på privat missfallsutredning nästa vecka där de ska kolla upp mig ordentligt med massor av prover, bl a ett som har att göra med mitt immunförsvar, men även om jag inte hade fått tid för utredning hade jag HELT KLART testat att självmedicinera med 1/3 barnalbyl (motsvarar trombyl) nästa graviditet. Hoppas att du får struman under kontroll och kan starta verkstaden snart!
Nu måste jag bara fråga... Vet du exakta mängden acitylsalisy.. bla bla bla.. i både Trombyl och barnalbyl??
Min gyn har remmiterat mig till Björn i Borås som håller på och forskar om Trombyl.. Jag har nu haft 9 mf sammanlagt.. Har även 3 barn.. Har blodproppar i släkten.. Pappa och mormor..
Vet att det har gått bra för så måånga som tagit just Trombyl.. Men min läkare ger mig det inte..
Så jag testar helt klart barnalbylen.. Det är inte samma som ALBYL MINOR då???