• annicka67

Valdemars hotell i Riga måste man väl kunna betala med kort, VISA, inte sant? Men hur är det med taxi?

• Svar på tråden Valdemars hotell i Riga måste man väl kunna betala med kort, VISA, inte sant? Men hur är det med taxi?
  • Barbabok

Hotellen tar säkert kort, men jag hade inte vågat betala i taxin. Vi var en grupp på 9 när vi åkte, och samma sträcka samtidigt i taxi kostade oss i ena bilen nästan det dubbla mot vår andra bil. Vi åkte samtidigt. De kör som galningar och det är bäst att ha ett fast pris.
    När man beställer från hotellet så köper man kuponger dvs det är ett fast pris inom stan, men det är returvägen som de försöker med "vad som helst" enl. mig.
    Men, jag har bara varit där 1 gång, så hoppas du får fler svar.

Det är i motvind som drakarna flyger
  • Nikolina

Man kan betala med VISA det har jag gjort flera gånger på Valdemar. Taxin kan man ju beställa av hotellet så de hämtar på flygplatsen, de har ett fast pris. Detsamma gäller till flygplatsen hem, boka genom hotellet (de har sin egen) så är det fast pris. Priset står på en skylt i receptionen. Inga problem. Men jag betalde inte med kort på hemresan med taxin men däremot till hotellet.

Lycka till!

Nikolina

• Sleepingbeuty

Taxin tar inte kort och det brukat kosta ca 10 lats en väg med taxin.Ta en karta så kan receptionen förklara hur du går till kliniken, tar bara 3 minuter.Annars så går det med visa både på hotellet och kliniken.Jag har bott på Waldemars också flera gånger.

Svar på tråden Valdemars hotell i Riga måste man väl kunna betala med kort, VISA, inte sant? Men hur är det med taxi?