Har någon frågat er........?
.....om ni är barnvakt när ni träffar någon på bussen tex? Alltså när du åker med ditt barn.
Vad svarar man på en sån fråga? Va pinsamt det måste vara för den som frågar!Heh...
.....om ni är barnvakt när ni träffar någon på bussen tex? Alltså när du åker med ditt barn.
Vad svarar man på en sån fråga? Va pinsamt det måste vara för den som frågar!Heh...
Förstår inte vad som skulle vara så pinsamt om någon frågade det?
Nej ingen har frågat.
Men jag skulle nog inte bry mig om någon gjorde det heller.
Två som jag gick skola med för ett par år sen var helt övertygad om att Mirjam var min lillasyster, den ena av de trodde att jag inte var en dag över 17 då jag egentligen var 23.
min sambo stod i kön på hemköp när en gammal trevlig gubbe kommer å frågar om det är hans lillebror.. nej det är min DOTTER säg samon, gubben tittar å går iväg.. kommer tillbaka efter ett tag, men du äär väl en väldigt ung pappa, e du väl?
;D
inte själv, men en bekant till mig som faktiskt inte är en ung mamma men ser ung ut skulle till badhuset för några år sedan.
Då sa dim till henne att sonen var fick bara bada med målsmans närvaro. Haha! Jag tror hon var ca 23år då... =)
har vid ett par tillfällen varit ute och handlat med min mamma och min dotter och då har folk trott att det är hennes..
Inte pinsamt heller många gånger när jag & lusk varit ute och handlat med morfar och mormor så kommer folk fram och beundrar mitt syskon/ deras barn. Vi skrattar alltid och talar om hur det ligger till typ: Nej den är jag allt skyldig till. hahaha du vet. inget att ta åt sig av det e ju dom som frågar som gör bort sig inte ja
Det var en tant en gång som tyckte att jag var duktig som hade tagit med mina småsyskon på en promenad... Jag log och sa att det var jag som hade fött småttingarna.
En gammal dam kom fram till mig och min son igår och sa vilket sött syskonpar vi var.Vadå sa min son,damen upprepade och sa vilken snäll storasyster du har som köpte glass.Min son svarade direkt "men du snälla tant det är inte min storasyster det är min mamma"Sj hade man ju glass i munnen så jag kunde inte svara men vi bara skrattade alla 3.
när jag var 18 år och var ute med min dotter så frågade folk om jag var en "barnflicka" som fanns på den tiden.
men även när jag var 42år frågade en man om JAG och våra DÖTTRAR var min mans barn
det var skämmit, jag och gubben min är lika gamla ......
Var hos läkaren med dottern som hade fått öroninflammation. Läkaren frågar om det är jag som är mamman. Japp, säger jag. "Är du säker?" frågar läkaren då. Visste inte riktigt vad jag skulle säga. Ja, självklart sa jag och började skratta. Jag är snart 20 och dottern är 2 och ett halvt.
Jag var ute med min grannfru och hennes och mina barn. Då frågade någon om jag var hennes dotter. Hon är 6 år äldre än mig, det kändes också förargligt.
Nu när jag är mormor trodde en dam att mitt barnbarn var min dotter. Jag var 49 år då.
Nä, men jag och en vän till mig var ute i en lekpark och lekte med min dotter som är 2½år. I samma lekpark var det dagbarn + dagmammor som lekte. Ena dagmamman viskade till den andra "Titta vad snäll barnvakt".. jag var nära på att skrika "DET ÄR MITT BARN!".. men jag sket i det.
nej inte barnvakt men har fått frågan om jag är dagmamma ett par gånger hehe... men det är för jag är ganska ung (25) och har 5 barn som är födda inom loppet av 5 år så det ser lite så ut när man e ute och går
Tänkte samma...varför "pinsamt"?
Alla "bedömer" andra på olika sätt- detta med att sätta ålder på någon man inte känner till...kan vara svårt.
Isåfall är det väl lika "pinsamt" om "unga" som tror att en person som ser "äldre" ut brevid ett barn är, dess mor/farföräldrar.
Det finns 20 åringar som ser ut som 30+, och 35 åringar som ser ut som 25.
Leather Cravat skrev 2008-04-01 12:01:56 följande:
Jag tycker ofta att man får frågan "Är det en present" När man köper barnkläder... Öhm nää det är INTE en present. Hade det varit de hade jag väl sagt till.