• annicka67

Åker till Riga för ÄD snart, vad ska man tänka på "runt omkring" kost, motion, stress, vila etc...?

Någon som vet att berätta lite mer runt omkring ÄD? Råd och rekomendationer?

• Svar på tråden Åker till Riga för ÄD snart, vad ska man tänka på "runt omkring" kost, motion, stress, vila etc...?
  • lin66

Lev som vanligt men undvik att hoppa,studsa o rida sa min läkare. Inget sex eller bad på 3 veckor. Finns säkert olika råd...Lycka till!

• Sleepingbeuty

Glöm inte att vid din ET så ska din urinblåsa på EGV vara ganska fylld.Inte proppfylld så du måste stå med benen i kors, men kissa inte på 3 timmar innan ca.Varför? Jo för att då ser de din slemhinna bättre på ultraljudet.
    Du ska inte cykla efteråt och inga samlag.
    De nya är att dricka Fet mjölk då östrogenet tas då bättre upp att med minimjölk så blir effekten motsatt.
    Ta även Kalcium med D-vitamin/VITAKALK+D-VITAMIN)
    E-vitamin tabletter, bygger celler.Har alltid ordinerats till barnlösa.
    B6
    B12
    Samt vitamin för kvinna i fertil ålder.
    En massa tabletter, men tugga på.
    Du ska heler inte lyfta och springa.
    Ta det lugnt efter ET:n bara.
    Stress är en myt så den tar vi bort.
    Ingen bastu och bad.

Lycka till!!!
    Lev eftet sunt förnuft så går det jätte bra!

• Raspberry81

Sleeping: Kan man köpa ren E-vitamin på apoteket, hur mkt rekommenderas per dag?

Varför ska man ta Kalcium?

Och sedan tjatar jag om min himla folsyra igen. Folsyra skyddar barnet mot ryggmärgsbråck.

• Längtansmamman

Det finns ren E-vitamin på apoteket, man tar 1-3 tabletter per dag. Jag har tuggtabletterna, med halväcklig tuttifrutti-smak.

Kalcium är bra mot framtida benskörhet. Nedreglering (Procren och Synarela) är inte helt bra för skelettet.

V g folsyran så ska man väl minst ha 500 mikrogram per dag!

• Sleepingbeuty

Japp som Längtansmamma säger ovan.
    Du ska ta Kalcium med D vitamin.Varför.Jo för att kroppen tar upp Kalciumet bättre då.

• annicka67

Ok, jag tar två st MItt val kvinna varje dag, vitaminer från Apoteket. Tror ni att det räcker eller ska man dessutom ta kompletterande vitaminer? Tack för alla era svar, jag blir så glad när jag ser att så många är så snalla och hjälper en här.

• Sleepingbeuty

Du ska ta E-vitaminer som vi skriver ovan det finns enbart burkar för just det.Jag tar 3 om dagen.
    Kalcium med D vitamin som bygger upp fostrets skelett och ditt eget då östrogen påverkar till benskörhet.
    B 6 och B12 som jag skrivit tidiagre finns i vissa utländska studier.

En del tar bara som du en tablett av MITT VAL KVINNA.

Glöm inte folacin 5 mg.Eller 500 mikrogram per dag som Längtansmamma skriver.

Sedan finns det många andra som kör annat också.Men jag går efter medicinska studier som gjorts.Jag kör inget alternatvivt alls.

Svar på tråden Åker till Riga för ÄD snart, vad ska man tänka på "runt omkring" kost, motion, stress, vila etc...?