• TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Fler här som kan ge med sig att dom kollar livmodertappen innan mens, innan äl, vid ÄL och vid Mens... fler?

JAG VILL ABSOLUT INTE HA IN NÅN SOM KOMMER OCH PREDIKAR OM ATT DET ÄR ÄCKLIGT, FARLIGT OCH hur man nu kan göra nå dylikt..

Jag frågar om nån fler försöker lära känna sin kropp och så?

Givetsvis tvättar man händerna och så både före och innan! Jag använder tom handsprit.. sen tror inte jag att en snopp som legat i ett par kalsonger en hel dag är så mycke renare än ett par nytvättade händer..

Så hur är din tapp?

Jag är påväg mot BIM och analyserar!
    Vet också att tappen lever sitt eget lilla liv men som älslajm och gravsymptomer tycker iaf jag att det skulle va intressant och jämnföra tappar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-19 11:26
    Två Bra sidor:

Tappen:
    www.pernille.info/tappen.htm

Sekret:
    www.pernille.info/cervixsekret.htm

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-04-21 09:59
    Lite Tappinfo:

Fakta om Livermodertappen:
    Före Ägglossning är Livmodern..
    Stängd knappt öppen alls!
    Hård som nästippen
    Lågt placerad i slidan
    Torr, ev lite fuktig
    Kan vara lite bakåtvänd
    Rosaröd i färgen!?

Någon dag före under ägglossningen
    är livmodertappen
    Öppen (finns dom som får in lillfingret)
    Mjuk som läpparna
    Högt placerad i slidan
    Väldigt hal /våt pg av cervix slem
    Centrerad i slidan
    Rosaröd i färgen
    Efter ägglossningen är livmodertappen

Stängd genpluggat av slempropp Hård som nästippen Lågt placerad i slidan Torr eller lite fuktig Kan vara lite bakåtvänd Rosaröd i färgen
    Lite före och under menstruationen är livmoder tappen Öppen för att släppa ut mens.. hård som nästippenlågt placerad i slidanfuktig pga. blodetKan vara lite bakåtvänd Rosaröd men skymt av blodet!
    Vid Graviditet är livmodertappen
    Helt stängd till någon dag före födseln och helt tätt..
    pg av slemproppen
    Torr lite fuktigt lite olika från person till person!
    Lågt placerad kan vara bakåtvänd blålila i färgen
    Den ska vara mjuk, som läpparna Hitta din Livmodertapp
    För att hitta Livmodertappen sticker man in ett finger
    eller två långt in i slidan tills man känner något runt,
    med ett hål i mitten När man hittar livmodertappen
    tvivlar man inte på att det är den! Slidväggen känns helt annorlunda! Se till att Fingrarna är rena och att du har
    Kortklippta naglar så att du inte river dig under sökningen
    Se till att använda samma ställning varje gång du känner på tappen för att märka skillnader på hur tappen är placerad,
    Högt eller Lågt! Om du sätter dig på huk eller ställer dig
    med den ena foten på en stol, kan du med ett par fingrar
    känna upp i slidan och känna den glatta, runda
    livmodertappen i toppen.
    Ägglossningen och befruktningsprocessen

• Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?
  • Trolltoka

För att du och jag inte är samma person ;) Snart har ni semester :) är inte många veckor kvar.

• TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-06-09 15:03:27 följande:
    För att du och jag inte är samma person ;) Snart har ni semester :) är inte många veckor kvar.
    hehe, ja fast du borde ju ha fått antingen eller tycker man, min tapp var ju också mjuk och öppen och amssa fltyningar känner mej inte alls ika posetiv!
  • Trolltoka

Förstår dig faktiskt. Man börjar tappa hoppet tillslut. Skillnaden är väl att min är stängd... Går knappt å känna att det finns en öppning om man inte trycker som tusan och det vill jag inte riktigt :S

(¯`°?.ღ.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?. Novah 13/3-07.?:*¨¨*:?.♥.?:*¨¨*:?.ღ.?°´¯)
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-06-09 15:17:02 följande:
    Förstår dig faktiskt. Man börjar tappa hoppet tillslut. Skillnaden är väl att min är stängd... Går knappt å känna att det finns en öppning om man inte trycker som tusan och det vill jag inte riktigt :S
    ja min känns svullen lixom och slajmig ... stängd men ändå öppen, svårt och förklara och nu orkar jag inte engaera mej längre!
  • icka76

Nu är det fjärde dagen som min tapp är i äl-position. Hög, mjuk och öppen. Ska den vara det så länge? Har även haft äl-värk i fyra dagar. Men temokurvan har inte gett något utslag än, inte heller äl-stickorna. Jag tror min kropp är helknäpp.

• Trolltoka

Så har min känts idag! Svullen, lång, inte torr och inte jättefuktig utan mer slajmig. Stängd men känns att de finns öppning. Både mjuk och hård.

TuSSen09 skrev 2008-06-09 15:40:35 följande:
    ja min känns svullen lixom och slajmig ... stängd men ändå öppen, svårt och förklara och nu orkar jag inte engaera mej längre!
  • bumbi 84

det kan vara så att kroppen försöker men inte har lyckats än

icka76 skrev 2008-06-10 19:29:59 följande:
    Nu är det fjärde dagen som min tapp är i äl-position. Hög, mjuk och öppen. Ska den vara det så länge? Har även haft äl-värk i fyra dagar. Men temokurvan har inte gett något utslag än, inte heller äl-stickorna. Jag tror min kropp är helknäpp.
  • TuSSen09

jag trodde jag fick mensen imorse eller början till den iaf, när jag kände på tappen fick jag också en liten blodig flytning och tänkte nu är det kört, men tappen är oförändrad, hård & stängd (lite öppen)

Testade mej imorse också men vart så ledsen över spottingsen så jag sket i och titta på testet, lite senare när jag var på toa igen så såg jag ett svagt streck brevid kontrollstrecket, och man ser det än, lika brett, ganska nära kontrollstrecket och rosa..

FAN om det är MF på gång!

• Trolltoka

kan ju vart en nid också? *håller tummen för det*

• TuSSen09

fast en nidis på äl+11 näe... jag känner att det är mensen.. suck!
    är så mensig idag, känns som den ska komma HELA tiden...

Tappen är mjukare och ÖPPEN så mensen kommer nog, den är inte jättehög men inte heller LÅG, nått där mittemellan, öppen och mjukare som sagt! Har massa gula flytningar också, precis som jag brukar ha innan MENS!

Mitt humör är lika med 0, känner mej som det pissväder som är ute, bad tom att få ha lillan på dagis i 2 timmar extra så jag fick tycka synd om mej själv lite längre.. suck!

• Anonym (F)
    Elsa o Fannys Mamma skrev 2008-03-14 22:14:48 följande:

Först satt den lågt, jag behövde inte känna med fingrarna särskilt långt upp. *satt på toa*
    och 2 dagar senare (-5dagar till BIM) så tyckte jag att allt flyttats en bit upp...Öppen i tappen så jag kunde komma in lite med lill-fingret.

-2dagar till BIM så var det som om man fick sträcka sig in med fingret...

BIM-dagen... högt upp o något satt för livmodertappsingången. Men jag vågade inte tro någe. Kändes som om mensen skulle komma....vågade knappt "göra nr2" för jag trodde mensen skulle komma då...

Bim+1: tappen var stängd o det var precis som dagen innan.
    Bim+2: Ville bara veta om jag var gravid eller ej, så jag o min man gick o köpte test...
    tog det o det visade ett STORT STARKT PLUSS !

Hoppas det var till någon hjälp! Bara man har rena fingrar ;). Sedan ska andra skita i hur man vill göra! =) jag klara mig ju!

Hej!!

Måste bara få fråga dig (hoppas att du svarar)?

Jag kände precis på min tapp och jag kan bara känna något som sitter för själva ?hålet? som är mjukt som läpparna ca som en 5 krona (gamla) 5 kronan, ev lite större. Var det så det kändes för dig??
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?