• Min son å ja

Vem har Juridiskt sätt rätt att ha min son på Fredag på Pappans vecka??

Jag som mamma eller Min sons pappas flickvän?? Vill veta vilka rättigheter jag ar som mamma när det inte  emin vecka!?

♥♥Mamma till Liam 05-08-05!! BonusMamma till Gabriella -00 & Marcus -03 & Pyre i magen BF 31:e Okt ♥♥
  • Svar på tråden Vem har Juridiskt sätt rätt att ha min son på Fredag på Pappans vecka??
  • Maria med 3

Ett tips till dig. Tänk såhär istället. exxets sambo är en närstående vuxen precis på samma sätt som en faster/moster eller liknande.
    Hade du känt att det var lika jobbigt ifall sonen var med sin faster en eftermiddag och de fick mysa ihop? Eller om han fick vara med mormor en dag?

Byt ut din exkompis namn och tänk dig henne som en faster istället.

• Min son å ja
    Maria med 3 skrev 2008-03-13 18:53:23 följande:
    Ett tips till dig. Tänk såhär istället. exxets sambo är en närstående vuxen precis på samma sätt som en faster/moster eller liknande. Hade du känt att det var lika jobbigt ifall sonen var med sin faster en eftermiddag och de fick mysa ihop? Eller om han fick vara med mormor en dag?Byt ut din exkompis namn och tänk dig henne som en faster istället.
    Jag försöker.. Men det e svårt..
    ♥♥Mamma till Liam 05-08-05!! BonusMamma till Gabriella -00 & Marcus -03 & Pyre i magen BF 31:e Okt ♥♥
  • Beautyflie

TS, du måste komma ihåg att pappans flickvän ska inte ha samma plats som dig, som mamma, i din sons liv.

Jag jämställer mig på inga sätt med min bonus mamma, han har en mamma redan, och jag ser mig själv som en"kompis", fast en sån kompis som sätter gränser och har regler. Jag kommer aldrig se mig själv som hans mamma, extramamma, eller nåt som inkluderar ordet mamma.

Mammas Sol 071211
  • lyckans jag
    Min son å ja skrev 2008-03-13 13:15:14 följande:
    Han bryr sig sällan om honom på samma sätt som jag.. detta är mer för att retas med mig.. Han visar aldrig att han saknar honom, han ringer aldrig för å prata me han eller anstränger sig aldrig för att få va honom extra eller nått.. Mer än kalas.. Jag anstränger mig för sonens skull iallafall.. Min son kommer hem t mig å säger Jag vill ha ÖL, Pappa dricker ÖL.. Vi va på McDonald för ett par veckorsen, ja fråga han va han skulle ha å dricka, Då svara de han att han skulle ha ÖL.. MIN snart 3 åring ville ha ÖL till hamburgaren.. Om detta anses som att han bryr sig om vår son, så hade han inte suttit hemma å druckit öl means sonen e vaken eller hemma..
    precis de orden säger biomamman till min bonusson också PRECIS
    hon anser inte att min man bryr sig om sonen pga av att han aldrig ringer, jag kan tala om för dig varför han aldrig gör det jo,,,,, det är för att min man anser att de ska ha umgänge ifred, han vill inte att sonen ska avbryta det han och mamma gör, han vill inte störa på deras vecka. sedan är han rädd att saknaden ska bli större då han ringer sin son.
    men du ska veta att min man bryr sig väldigt mkt om sin son han betyder lika mkt som våran gemensamma dotter.
    bonus mamma ringer däremot hit en gång i veckan när bonus är här hon ringer dagen innan han ska till henne för att fråga hur veckan har varit och berättar och planerar för vad de ska göra på veckan som kommer hemma hos henne, ja, bonus får svara på frågor när hon ringer så man undrar ju om de har något att prata om när han väl är hemma hos henne.

precis det där att min man aldrig vill ha sin son extra har också kommit upp flera gånger,
    min man vill ha sin son jämt men det går tyvärr inte. att hållas på att byta dagar kors och tvärs är inte bra för barnet, ett barn behöver ha raka riktlinjer och mår inte bra av att det hattas med tider.

vad är det du anstänger dig för? om det är att anstänga sig att hållas på att ringa och byta tider så håller jag inte med dig att det skulle vara mkt bättre än att låta sonen landa hemma hos pappa och att de får ha sitt.

angående det där med ölen så är det inget konstigt så höll min bonus också på, så hålls våran dotter på hon är 21/2år min lillasyster var likadan hon älskade öl. hon är 31 år i dag och ingen nöd på henne för det.
    att dricka en öl då och då är ju inte förbjudet som vuxen inget konstigt att föräldar tar en öl eller ett glas vin, man är ju ingen sämre förälder för det.
    ska du bokstavligen lyssna på en 2 1/2 åring så blir jag mörkrädd för framtiden för barn de kan häva ur sig vad som helst. stackars pappan och bonus mamman i detta fall om du väljer att lyssna så bokstavligt på ditt barn,
    jag säger som jobbat inom barnomsorgen och har egna barn vet att man inte alltid kan lita på vad barn säger, man får solla mellan fingrarna.

samtidigt förstår jag din saknad av ditt barn, alla föräldar saknar sina barn.
    försök istället att göra något bra av tiden då han inte är hos dig svårt kanske? men du mår inte bra av att grotta ner dig i sorg de stunder du inte har sonen
    det är heller inte bra för sonen

lätt för mig att säga kanske men jag försöker peppa dig!!

• lyckans jag

ett förslag ni kanske kan pröva att ha kortare umgängestider.
    det blir ju raka direktiv fast kortare perioder om du förstår vad jag menar.
    det finns ju en del som kör fyra dagars intervaller eller ja jag vet inte?
    det finns ju många olika sätt att ha delad umgänge på.
    skriv och fråga här på FL hur andra har det.
    din son är ju inte så gammal ännu så det kanske är för lång tid att ha VV för dig?
    ett litet tips
    för då kanske du kan ta vara på den barnfria tiden på ett annat sätt.

• Andrea
    Lyckogrisen skrev 2008-03-13 13:17:41 följande:
    Min son å ja skrev 2008-03-13 13:15:14 följande:Vet du vad! Du är bara för mycket!!!Det går ju inte att föra ett resonemnag med dig. Du är fortfarande en obotlig egoist som bara ser saker från ett håll, ditt eget!Lycka till i framtiden, du lär behöva det.
    Jag brukar tycka du är vettig, men nu tycker jag du går för långt!

TS är barnets mamma. Punkt. Jag tror ALLA mammor tycker det är jobbigt om det skulle ta slut och en ny kvinna skulle vara någon ny slags mamma på pappas veckor.
    Jag är min dotters mamma. Det kan ingen ta ifrån mig.

TS har bärt, fött och ammat sitt barn och har all rätt i världen att vilja spendera tid med denne. Jag skulle också bli förbannad om en gammal kompis till mig skulle leka mamma åt mitt barn!
  • iolanthe
    Andrea skrev 2008-03-16 13:19:10 följande:
    Jag brukar tycka du är vettig, men nu tycker jag du går för långt!TS är barnets mamma. Punkt. Jag tror ALLA mammor tycker det är jobbigt om det skulle ta slut och en ny kvinna skulle vara någon ny slags mamma på pappas veckor. Jag är min dotters mamma. Det kan ingen ta ifrån mig. TS har bärt, fött och ammat sitt barn och har all rätt i världen att vilja spendera tid med denne. Jag skulle också bli förbannad om en gammal kompis till mig skulle leka mamma åt mitt barn!
    Vill du inte att nån annan ska "leka mamma" åt ditt barn så är det bäst att se till att hålla fast vid barnets pappa till varje pris.
  • Andrea
    iolanthe skrev 2008-03-16 19:18:12 följande:
    Vill du inte att nån annan ska "leka mamma" åt ditt barn så är det bäst att se till att hålla fast vid barnets pappa till varje pris.
     haha ja det kommer jag göra också

Visst om man gör slut och träffar nya, men måste dessa bli ny mamma resp. pappa för det?
    Räcker det inte med att vara en extra vuxen i barnets liv?
  • iolanthe
    Andrea skrev 2008-03-16 20:25:57 följande:
     haha ja det kommer jag göra också Visst om man gör slut och träffar nya, men måste dessa bli ny mamma resp. pappa för det?Räcker det inte med att vara en extra vuxen i barnets liv?
    Det räcker alldeles utmärkt. Men det är ju ingen som påstått att pappans nya försöker ta över mammans roll heller. Det enda hon vill göra är att ta med sonen till sin syster när hon har en ledig dag, och det på pappans vecka. Det tycker inte jag är att försöka ta över mammans roll.
  • Lyckogrisen
    Andrea skrev 2008-03-16 20:25:57 följande:
     haha ja det kommer jag göra också Visst om man gör slut och träffar nya, men måste dessa bli ny mamma resp. pappa för det?Räcker det inte med att vara en extra vuxen i barnets liv?
    Du har rätt att tycka precis vad du vill, precis som jag ;o)

Det som fick mig att reagera så starkt var att oavsett vad vi skrev som svar till TS så koncentrerade hon sig på enbart sina egna känslor samt att nedvärdera pappan.

Det finns inget som tyder på att man här försöker ersätta mamman bara för att pappan önskar att styvmamma lär känna barnet.
    Och varför skulle man vilja försöka ersätta mamman, det går ju ändå inte.

Har man separerat måste man respektera varandras veckor. Nu har ju föräldrarna löst detta jättebra iom att mamman har haft mer tillgång till barnet än vad de eg. har kommit överrens om.
    Nu har pappan tagit ett beslut som gäller hans veckor. Han har tagit ett beslut som han anser vara bra för hans barn.
    Det måste man ju respektera, så länge barnet inte far illa.

Och nej, bara för att man har burit, fött och ammat ett barn så har man inte rätt till sitt barn.
    Man har inga rättigheter alls. Endast skyldigheter.
    Jag ser det som att barnet har rätt till sina föräldrar OCH att bygga upp en relation med föräldrarnas ev. nya partners.

Bara för att de föräldern inte gör exakt likadant som en själv. måste det då vara fel?
    Tyvärr tycker många föräldrar att de "äger" sina barn och att den andre föräldern inte duger. Det är bara "jag,jag,jag" som duger minsann...snacka om hybris!
  • Min son å ja

Jag fick hämta sonen iallafall.. å gla e ja för de.. Likaså min son...

• Ennna

Min son å ja skrev 2008-03-17 17:41:49 följande:

Jag fick hämta sonen iallafall.. å gla e ja för de.. Likaså min son...
    ....som antagligen inte förstod vad han missade...

skakar bara på huvudet...
Svar på tråden Vem har Juridiskt sätt rätt att ha min son på Fredag på Pappans vecka??