• Bergelmer

Black metal fans?

Nå? Finns det nån som gillar lite go black metal här? :)

• Svar på tråden Black metal fans?
  • Gorgoroth
    tristania skrev 2008-03-13 10:01:10 följande:
    Jo, det stämmer......och han är verkligen intresserad, han matar in ALLT.Han vill börja spela trummor nu oxå, vi får se hur det blir med det....han kanske står där, om ett par år, i värsta black metal-bandet och lirar och stänker blod!Ne, usch, inte det sista....
    Hahaha, nu är det väldigt få band som har extrema scenshower mot hur det var för några år sedan. Sista banden jag hörde skapade ramaskri var Shining och Gorgoroth, och då vart det ett jävla liv
  • Metal84

nån som lyssna på lord belial här??

• Catla
    tristania skrev 2008-03-13 10:01:10 följande:
    Jo, det stämmer......och han är verkligen intresserad, han matar in ALLT.Han vill börja spela trummor nu oxå, vi får se hur det blir med det....han kanske står där, om ett par år, i värsta black metal-bandet och lirar och stänker blod!Ne, usch, inte det sista....
    Jorå....de tycker jag
    behöver ju inte va riktigt blod
    haha fast de kanske e för lamt me sånt i black metal kretsarna jö

önskar att mina barn blir kloka nog och börja spela instrument!
  • Gorgoroth
    Metal84 skrev 2008-03-13 10:05:18 följande:
    nån som lyssna på lord belial här??
    Yes, deras Enter The Moonlight Gate är riktigt bra, Såg dom för något år sedan när dom spelade förband till Dissection. Ruskigt bra live det bandet
  • Fr1dlyst

Här är två till som diggar black metal!
    Är mest inne på norsk.

Kärlek vecka 35
  • Metal84
    Gorgoroth skrev 2008-03-13 10:11:50 följande:
    Yes, deras Enter The Moonlight Gate är riktigt bra, Såg dom för något år sedan när dom spelade förband till Dissection. Ruskigt bra live det bandet
    aha. där ser man
  • Catla
    Nån som känner till de gamla bandet Coven?

inte direkt black metal kanske,fast en bra tidig start på de hela
  • tristania
    Catla skrev 2008-03-13 10:05:32 följande:
    Jorå....de tycker jagbehöver ju inte va riktigt blodhaha fast de kanske e för lamt me sånt i black metal kretsarna jöönskar att mina barn blir kloka nog och börja spela instrument!
    Haha, ja vi får väl se vad det blir av han
  • Deathstar
    Gorgoroth skrev 2008-03-13 08:40:09 följande:
    Jo då, gamla Emperor var helt underbara. Deras Anthems at the welking at dusk är helt klart en av de bästa skivorna som gjorts.
    Kan inte hålla med mer! Cool Mitt absoluta favvo black metal band!
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)Bf 26 Mars 2008(¯`°?.¸ ღ♥ ♥ღ ¸.?°´¯)
  • Bergelmer
    Gorgoroth skrev 2008-03-13 10:05:03 följande:
    Hahaha, nu är det väldigt få band som har extrema scenshower mot hur det var för några år sedan. Sista banden jag hörde skapade ramaskri var Shining och Gorgoroth, och då vart det ett jävla liv
    Shining kör ju oftast samma show, skära sig själv lite överallt, ge publiken rakblad, dricka lite av sitt eget urin etc etc :P

GG Allin wannabe kan det kännas som ibland, men bra musik :)
  • Gorgoroth
    Bergelmer skrev 2008-03-13 23:39:23 följande:
    Shining kör ju oftast samma show, skära sig själv lite överallt, ge publiken rakblad, dricka lite av sitt eget urin etc etc :PGG Allin wannabe kan det kännas som ibland, men bra musik :)
    Hehe ja Shining är lite wannabe på vissa sätt kanske, men musiken är ju bra som sagt. Men Kvarforth ska ju sluta med sina tidigare shower och mest bara spela musiken istället
  • Bergelmer

Jao, men den karln kan då kasta bort karriärchanser :P Daniel på bolaget och han är inte direkt goda vänner, haha. Aja, iallafall!

Lord Belial är mye goa, trevliga också.
    Absurd, vet inte ifall jag glömde nämna dem, men de är iaf jefligt goa. De skivor som har kvalité dvs ;) typ Totenleider och Raubritter.

• tristania
    Usch, kollade på Abrumptum (stavas det så?), det va det värsta jag skådat på länge! Dåligt så in i vassen....och otäckt, hualiden...men jag är nog jävligt lättskrämd
  • Helheim

Hmmm... jag gillar Fenriz (det mesta han gjort) , Bathory, Dimmu, Borknagar, Cradle...

räknas det??

• Farbror Matik

Immortal!! Och så lite Mayhem. Har först på senare dar upptäckt hur mycket glädje det finns i Black Metal så jag har inte hunnit med så mycket än.. Fast det blir jobbigt när de tar sig själva på för mycket allvar. Abbath är nog min stora idol just nu.

• RepenttoJesus
    Jesus är Vägen, Sanningen och Livet! Jesus är vår enda räddning! Omvänd er till Jesus om ni inte har gjort det! Jesus är Gud och älskar oss alla! Rockmusiken är satanisk! Vänd er bort från all form av rockmusik!
  • Nordbundet666
    Black metal är ju det jag lyssnar mest på, så ja, jag gillart 😊. 
    Både gamla klassiska band som Marduk, Mayhem och Darkthrone, bara för att nämna några, och nyare band som Avslut och Valkyrja. 
Svar på tråden Black metal fans?