• Missimo84

Katten ÄLSKAR äpple?!

Min yngsta katt har fått dille. Helt plötsligt en dag när jag satt och åt äpple så hoppade hon upp i mitt knä och ville prompt åt mitt äpple. Så jag tänkte det att får hon smaka på det så kanske hon slutar tigga, för det kan ju inte smaka så gott typ.
    Men ack så fel jag hade, nu så fort hon hör mig ta en tugga av ett äpple så kommer hon springandes, vilt jamande och vill också ha. Hon verkar tycka bättre om äpple än om kött!
    Lider hon brist av någon vitamin, eller är det farligt för henne att få lite äpple? Hon verkar tycka det e så himla gott och blir verkligen helt ifrån sig när jag äter äpple.

• Svar på tråden Katten ÄLSKAR äpple?!
  • Emsebamse

Sådär är vår katt med. Han älskar äpple, nektarin och melon.

• Kreolskan

Min hund var galen i tomater. Han pallade ur grannens växthus innan jag fick tag på honom.

• vackrastarflow

Smilla är likadan, som ovan här så är också melon och apelsin storfavoriter. och knasigheter som sharonfrukt och physallis...

• Emsebamse
    vackrastarflow skrev 2008-03-11 21:17:34 följande:
    Smilla är likadan, som ovan här så är också melon och apelsin storfavoriter. och knasigheter som sharonfrukt och physallis...
    Va apelsin? Trodde att katter hatade det.
  • vackrastarflow
    Emsebamse skrev 2008-03-11 21:24:21 följande:
    Va apelsin? Trodde att katter hatade det.
    hihi jadu, säg den dag då katter slutar förvåna oss.
  • Sussa76

å vår katt är som galen i vitlök, så fort vi äter nå med vitlök (gärna såser) så vill hon ha!
    och majs å salladsblad helt skumt tycker man, men ja, dom är ju som dom är!

• Wren

ja katter är underliga djur, man tror man klurat ut hur de fungerar så kommer det en ny sak.

• Emsebamse

Majskorn, chips, pop corn, filmjölk och sonens gröt är andra favoriter.

• snart tre

Min katt var galen i majskolvar En katt mina föräldrar hade åt plommon.

• Missimo84

Så det e iget farligt att ge henne lite bitar då och då som godis?
    Menar på att det e ju kanske inte kattens "normala" mat.

• vackrastarflow

nej det är ingen fara så länge man ger dem vanlig mat också. och jag är helt säker på att om min katt var en utekatt och hittade ett äpple så skulle hon säkerligen tugga på det. så vad är normalt egentligen?? så länge det inte är basfödan så är det lugnt.

• Emsebamse
    Missimo84 skrev 2008-03-12 09:00:22 följande:
    Så det e iget farligt att ge henne lite bitar då och då som godis?Menar på att det e ju kanske inte kattens "normala" mat.
    Vår katts torrfoder innehåller grönsaker. Att äta grönsaker och frukt är nog inte onormalt.
  • Mystic noblesse

Min ena katt äter gärna vindruvor. Får aldrig ha dom i fred. Måste alltid gömma förpackningen typ =)

• Petra 1980

Vår katt tycker också om vindruvor! :)

• Kreolskan

Kom att tänka på att den katt jag hade när jag var lite fick fnatt när man åt oliver. Han började dregla och hoppa vilt fram och tillbaka och verkade helt stressad. Varje olivpärs slutade med att han åt upp oliven och noga slickade i sig all lag.

• Liten flicka

Haha min katt är precis likadan, hon brukar få skicka på äppelskruttet när jag är klar ???? Men hon mår ju finfint så jag tror inte att det kan skada att katten får i sig lite frukt.

Svar på tråden Katten ÄLSKAR äpple?!