• olivia 11

misslyckad Spinalbedövning

Hej!!!
    Jag födde mitt första barn med bara hjälp av lustgas. Det gick jättebra. Andra barnet Gjorde mkt ondare och jag ville ha epidural redan vid 3-4 cm men barnmorskan övertalade mig att vänta lite och ta spinalbedövning. Så när jag var öppen 5-6 cm så kom narkosläkaren (läs praoeleven)och stack mig i ryggen i 45 minuter utan att hitta rätt.Fick heller ingen lokalbedövning i ryggen innan.
    -Gör det här ont fredrika? Vad tror du? Jag kunde inte ens svara för under de 45 minutrarna öppnade jag mig till 10 cm och 2 krystvärkar senare kom lilla Alva ut.. Har någon varit med om ett misslyckat försök att få spinal eller epiduralbedövning? Kan ju tycka att om man misslyckas att stick rätt de första 10 gångerna så kan kanske någon annan försöka. Lite nervös för om 2 månader är det dags igen...

• Svar på tråden misslyckad Spinalbedövning
  • Ell

Epiduralen tog inte på mig som den skulle, kände ingen skillnad alls! Efteråt när vi ifrågasatte det sade läkaren att det berott på att jag inte legat still - vilket jag enligt maken visst hade!

♥ (¯`°?.¸ ♥ Wilmer ♥¸.?°´¯) ♥
  • Paniksmurfen

Stack epiduralen fel på mig.. Fick ont i hela kroppen..ondre än hela helvetes förlossningen.. från topp till tå men under några korta sekunder.. spydde som en gris.. De fick spruta in blod.. Dagen efter kom det värsa helt plöttsligt gick det varken ligga sitta eller stå, pga fruktansvärda ilningar längs hela ryggraden och det höll i sig i flera dagar..

• Smörblomman78

De hade svårt att få in nålen mellan kotorna på mig när de skulle lägga edan.... Stack mig ett ANTAL ggr och til slut fick bakjouren komma in och sticka mig, gick åp andra försöket....

Fick ju sml men som biverkan fick jag en hemsk spinalhuvudvärk som höll i sig i 8 dagar eftersom de stuckit sönder den inre hinnan in till ryggmärgskanalen..... Den värsta himla huvudvärk jag varit medom...

Vill inte ha eda igen kan jag säga.....

• inoka

De har haft svårt att lägga både eda och spinal på mej trots att jag sagt att jag har lite sne ryggrad.
    De är helt värdelösa på östra. sist fick de byta läkare för han som inte kunde få in den var helt svettig för jag var livrädd och grät för det gjorde ont. När den andra läkaren kom sa jag igen att jag har sne rygg och då la han mej ner och vips så satt den.

Svar på tråden misslyckad Spinalbedövning