• WWLMC

Känner mig sååå ensam!

Hej hallå!
    Är en tjej på 25 år med äkta man och 2barn, grabben är 2½år och tösen är 6månader lite drygt nu(prematur v32+2).
    Våran första tid på neo var rätt så smärtfri och utan komplikationer, blev kvar nästan precis 1 månad, men sen blev det värre.
    Vi har efter hemkomsten från neo varit inlagda på barnkavdelningen 3ggr (sammanlagt 1 månad) pga olika infektioner & rs-virus.
    Mitt problem är att jag känner mig såå ensam, känns som om jag varit isolerad i en evighet, och pga dotterns infektions känslighet så vågar vi inte göra speciellt mycket mer än att gå till lekparken en stund varje dag, men det är ju sällan det är nån annan där tyvvärr.. =(
    Jag har ingen släkt å inte många nära vänner i staden där vi bor... de bor 40 mil bort..
    Mannen min måste ju jobba så dagarna segar sig så sakteliga fram numera när vardagen infunnit sig.... och det värsta är att jag då mer och mer grunnar över vad vi gått igenom de senaste månaderna, vilket resulterar i att jag känner mig ännu mer ensam och i behov av lite sällskap..
    Ja, det blir ju som en ond cirkel...
    Finns det nån som känner igen sig???

• Svar på tråden Känner mig sååå ensam!
  • anneliesb

Gör en tråd så nån från din stad hittar till lekparken samtidgt!
    sätt ut en annons i lokaltidningen!

• WWLMC

tack för tipset... har jag faktiskt inte tänkt på!! =)

• maja082

hej!
    förstår vad du menar har själv 2 tjejer födda i vecka 27+4 och har haft lite jobbigt att landa efter allt som har hänt. dom är nu 11 mån men fortfarande vädigt små (ca 7kg och 5,5kg) känner mig oxå isolerad och ensam imellan åt. min sambo är ju hemma mycket men han ligger oxå borta 2 veckor i sträck när han jobbar.
    har väll inga jätte bra råd mer än kanske försöka umgås själv med vänner ibland om din man kan va hemma med barnen. tycker själv att det kan va underbart att åka hem till nån vän och sitta och dricka kaffe och prata om allt mellan himmel och jord en kväll då och då :)
     om du vill prata av dig är det bara du inboxar mig om du vill
    skickar stykekramar

Svar på tråden Känner mig sååå ensam!