• annicka67

EGV i Riga i slutet av mars! Tips?

Hej! Vi åker till Riga för äggdoanation på EGV i slutet av mars. Är det någon som har några tips? Något särskilt som är bra att tänka på...? Hur gjorde ni, lät ni sätta in ett eller två embryon? Får man välja OM det nu skulle vara att man har sådan tur vill säga.?

• Svar på tråden EGV i Riga i slutet av mars! Tips?
  • Sleepingbeuty

Jag har alltid satt in 3 st! Men jag är också 48 år och hållt på ett tag.Visst, det KAN bli trilingar eller tvillingar eller en.men de flesta här som satt in 3 har blivit gravida med en.Men en del med tvillingar.Jag känner bara till en för 2 år sedan som blev gravid med trillingar men hon var yngre och det var på en annan klinik.

3 får de sätta in i Lettland enligt lag.

• annicka67

ok, jag är 40 och fyller 41 mitt på året, två ellr tre då...? svårt!!! jag skulle så gärna vilja se "statistik" för risker respektive chans att det blir något alls. är det vanligt att man måste försöka massor med gånger? hur stora chanser har man egentligen? hur mycket ökar chanserna att det blir något alls om man sätter in tre istället för två ägg?

• Sleepingbeuty

Vi är många som har flera försök bakom oss medans vissa lyckas på sitt första eller andra.det är lotteri som det även är med IVF:er.

2 eller3 ägg.
    I Riga säger de att chansen ökar, som jag har skrivit förut så fäster ofta ett ägg om du sätter in 2 eller 3,MEN det kan också bli flerbörd.

I sverige säger dom att det inte ökar chansernam därför sätter man i sverige bara in 1.Det är efter sveriges statistik.

Jag har alltid satt in 3 st.Lyckades i somras då ett fäste.Vet fler som satt in 2-3 och blivit gravida med ett barn.

Du får fatta ett eget beslut.

• makima

Jag undrar också ibland hur många ggr. man kommer att få hålla på och försöka.
    Vad jag sett så är det ett lite antal kvinnor som behövt 1 eller 2 ÄD för att lyckas.
    Men väldigt många som gör både 3 och 4 eller fler försök innan det blir något. Det måste ju bli en stor psykisk påfrestning + att man blir utfattig....

makima

• makima

OOps! Glömde säga att jag blev så "indragen" i er diskussion när jag läste här...så jag gjorde ett inlägg även om jag ej går på EGV...

Hoppas det var ok

makima

• Sleepingbeuty

japp det stämmer!!
    Jag är inne på mitt 9:onde och det finns fler som finns i samma grupp som jag.Men jag har ju haft problem med mitt TNF så räknar jag bort det så är jag inne på det 5.e.

makima skrev 2008-03-15 10:51:23 följande:
    Jag undrar också ibland hur många ggr. man kommer att få hålla på och försöka.Vad jag sett så är det ett lite antal kvinnor som behövt 1 eller 2 ÄD för att lyckas.Men väldigt många som gör både 3 och 4 eller fler försök innan det blir något. Det måste ju bli en stor psykisk påfrestning + att man blir utfattig....makima
  • annicka67

ok, vad är TNF och vad innebär det?

• Sleepingbeuty

Läs i levaxintråden i forumet behandlingar.Där har jag skrivit en del.

• annicka67

Jag äe också strumaoperared för ett par år sedan och äter Levaxin men stabil dos sedan läge. Något särskolt man bör tänka på då?

• Sleepingbeuty

se länkarna ovan.

annicka67 skrev 2008-03-16 17:30:54 följande:
    Jag äe också strumaoperared för ett par år sedan och äter Levaxin men stabil dos sedan läge. Något särskolt man bör tänka på då?
Svar på tråden EGV i Riga i slutet av mars! Tips?