• Dunis1

Äggdonation i Tjeckien

Hej!
    Det här är första gången jag skriver här. Jag är 46 år och var ganska säker på att jag inte tänkte skaffa barn och det var inga problem att det skulle bli så. MEN... för drygt tre år sedan träffade jag min nuvarande man och helt plötsligt kände jag för första gången att jag verkligen ville ha barn!!! Nu är det ju inte så lätt att bli gravid i den här åldern, tyvärr. Har följt er här på den här sidan ett tag, och tycker att det är väldigt spännade. Har mailat till Riga, men tycker att jag hört härifrån att det verkar lite si och så där. Nu har jag skrivit till Tjeckien efter att ha sett,också här,att det verkar bra. Skulle vara JÄTTETACKSAM om nån som har erfarenhet därifrån skulle vilja skriva om dem.

Tack på förhand från Dunis

• Svar på tråden Äggdonation i Tjeckien
  • Sleepingbeuty

Ingen har varit i Tjeckien än så det är ingen som vet hur det är där.Tycker du ska kolla upp AVA som är seriösa och kan ta emot dig i Riga, Lissabon och i S:T Petersburg.Väntetider börjar bli långa överallt nu.
    Skaffa din egen uppfattning av de olika klinikerna.Var och ens upplevelse är sin egen.EGV har vi varit många som varit hos.Du kanske tycker de är bra.Jag har varit där flera gånger innan den bra embryologen slutade.Menn tror att bara man vet vad man själv tycker s¨åk och besök klinikerna innan ni tar ett beslut.det är många som gör.
    AVA är störst.

• Dunis1

Tack!

Man blir ju så osäker. Från Riga fick jag ett svar ganska kort och från Tjeckien fick jag ett väldigt långt svar som kändes som så mycket mer seiöst och då blir man så osäker. Man tänker ju lite att man ändå är en kund och de tjänar pengar på en. Dumt kanske men man vill ju gärna att det ska lyckas !!!!

Men tack snälla för svaret har förstått här på familjeliv att du är väldigt engagerad, tur att såna som du finns!!!!

Kram Dunis

• Sleepingbeuty

Du ska gå på kliniker där du vet att andra har varit som kan berätta för dig hur det funkar och så.Åk inte till nåt främmande där ingen har varit.
    AVA är ju välkänt, de har ju hållt på längst.
    www.avaclinic.com tror jag det är då får du upp mailadresser tillsamtiliga kliniker.
    Är du under 45 så kan du åka till Finland på AVA där som har i Tammerfors och Åbo.
    EGV: www.egv.lv
    börjar krångla tyvärr med kommunikationen, men försök där ändå.
    Embrions i Riga www.embrions.lv

En del far till spanien.Finns många kliniker där. Lycka till!

Svar på tråden Äggdonation i Tjeckien