• Älskade Ängel

Doppresent som minne, helst inte traditionell

vart hittar man en sådan?
    Jag vill helst inte att min lille son får 15 sparbössor/dopskedar/doptavlor,
    utan gärna någon annan minnessak.
    Har tittat runt lite och än så länge bara hittat lyckopengen som jag gillar.
    Nån som tycker som jag och har hittat nån fin doppresent på nätet?

~* Stolt mamma till Sebastian född 071202 *~
  • Svar på tråden Doppresent som minne, helst inte traditionell
  • Älskade Ängel

Oj va många bra tips jag får
    Tack alla söta!

• Eva S

Jag fick "När Var Hur" från året då jag föddes. Det fick vår dotter också. Där står ju typ allt som hände det året.

• Soffan74

Vår dotter fick en cd med Hits 2007 av sin gudmor i doppresent. Det var en av de presenter jag uppskattade mest - och hoppas att hon kommer göra när hon blir äldre! Jag önskar att jag hade haft en samlingsskiva från det året jag föddes!

• Älskade Ängel
    Soffan74 skrev 2008-03-20 16:26:52 följande:
    Vår dotter fick en cd med Hits 2007 av sin gudmor i doppresent. Det var en av de presenter jag uppskattade mest - och hoppas att hon kommer göra när hon blir äldre! Jag önskar att jag hade haft en samlingsskiva från det året jag föddes!
    Smart idé och inte så dyrt heller
  • Tvåbarnsmamman0507

hejsan jag fick en jättesöt tavla med ljusblå ram vilket man själv kunde välja färg på samt motiv också sen var det ett gulligt  motiv med nallar och massa annat sött i ett barnrum, klockan på tavlan i bilden visa tiden elias föddes samt stog elias namn på en kista och hans födelse datum på vagnarna på ett tåg. ska se om ja kan fråga min syster vilken sida det var, för den tavlan är super söt o hänger i elias rum och kommer följa med han sen som ett minne. sen finns det ju jättesöta hand o fot avtrycks boxar man kan göra en hand o fot på var sida o sedan kan dom sätta ett foto på barnet i mitten. såg det på en sida ska se om ja hittar den också. men andra sidor med fina saker man kan köpa finns ju på ex på dessa hemsidor värt att kika på i alla fall.

www.myfirstroom.com   www.blaelefant.se  www.presentnet.se www.giftstore.se

massa fina saker har dom:)

• LillaÄrtan

Superduperfina tavlor på www.isa.nu

-Mina underbaringar, Julie 051215 & Klara 071022-
  • Kaldorei

Tänk om barnet blir nykterist då?

Mupp skrev 2008-03-06 15:06:41 följande:
    Än jättebra present enligt mitt tycke, är ett bra vin från året då barnet föddes och som vinner på att lagras i ca 20 år eller mer. Systembolagets personal vet mer om lämpliga viner. Denna doppresent har varit väldigt uppskattad både när vi gett bort en sådan, men även när vår dotter fick en på sin dopdag. Tänk vad kul när hon år 2026 kan öppna en flaska 20-årigt fint rödvin!
  • Horst

Min son fick en jättefin filt i födelsepresent (nyfödd alltså). Den hade man mkt väl kunnat ge som doppresent. Broderad från skratsh med söt nalle, alla namnen, datum, tid, vikt och längd.

• MuminMy

En fin tavla tycker jag, fast en med ett motiv som kan uppskattas både när man är barn och när man är vuxen, t.ex. John Bauer eller kanske nåt mer abstrakt med fina färger.

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • Främling

Ett tips - men kanske inte som doppresent.... vi har sparat tidningen från dagen då våra barn har fötts - kul minne att kunna läsa vad som hände den dagen.

• UNDERVERK

Min dotter fick en liten handmålad gungstol som det står hennes namn och dop datum bakom.

• sapeli

Vi önskade oss en theservis av en keramiker där vi bor som hon kan få när hon blir vuxen o flyttar hemifrån. Våra syskon o de andra som var med på dopet tyckte det var jättebra att slippa fundera ut vad de skulle köpa o la bara en peng, (så mycket de ville). Vår stora tös fick en akvarelltavla och en fönsterlampa (av samma keramiker som vår minsta tös fick servisen av). Det krävs ju i o för sig att du har möjlighet att förvara sakerna i ett antal år...

• Millas

Vi har hittat en jättehäftig grej hos en guldsmed i stan. Det är ett halsband med en silverbricka där man får ett foto ingraverat på, sen står namnet under bilden. Hur coolt som helst! Man kunde även välja att gravera in fingeravtryck istället för bild...

(¯`°?.¸ ♥ Mamma till Melanie ♥ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Doppresent som minne, helst inte traditionell