kjejsarsnitt?
Jag vill hemskt gärna göra kjejsarsnitt ist för att födda vaginalt, jag är så himmla rädd för att födda vaginalt, tror någon att man kan få göra KS ist för vaginalt?
Jag vill hemskt gärna göra kjejsarsnitt ist för att födda vaginalt, jag är så himmla rädd för att födda vaginalt, tror någon att man kan få göra KS ist för vaginalt?
Vad är du rädd för?
Du kommer få gå i aurorasamtal med din förlossningsrädsla innan du kan få det beviljat tror jag. Men det beror nog lite på vad du är rädd för också. Är det smärtan? (har för mig att du skrev det i en annan tråd) För just smärtan är stor vid kejsarsnitt, eller iallafall efter.
Jag kan absolut INTE rekommendera kejsarsnitt, var glad att du kan föda vaginalt istället. Smärtan kan du få hjälp med om det är det som du är rädd för?
Finns ingen här som kan avgöra om du får det eller inte.
det är förlossningsläkarna som avgör om en mamma ska förlösas med kejsarsnitt eller inte!
Ta upp det med din bm till att börja med.
Vill inte skrämmas men många verkar tro att det är enkel grej med kejsarsnitt. Kejsarsnitt gör också ont, och länge... det är en magoperation, där dom tar sig igenom 7 lager och dessa ska sys och sen läka.. och det går inte på några dagar direkt... Se till att få någon att prata med om detta, och bestäm dig efter det...