• Bast

*Nu är det väl egentligen ingen

Nu är det väl egentligen ingen sjukdom, men en åkomma kan det nog kallas...

Jag saknar fem tänder, och har aldrig haft dom, varken mjölktänder eller riktiga.
    Min dotter saknar fyra tänder, och än så länge vet jag inte om det bara är mjölktänder eller även de riktiga, eller om hon till och med har färre riktiga än mjölktänder. (Min man har fortfarande en mjölktand kvar då det inte fanns någon tand under)

Lite nyfiken på om det är fler än jag och min lilla familj som saknar tänder?!

• Svar på tråden *Nu är det väl egentligen ingen
  • Beanie

Jodå, jag hade överflödiga tänder på ställen jag inte skulle ha på, o sen så fattades en framtand Har titanskruvstand där . Det går i släkten, o jag e den som får allt det dåliga från alla!

• Odie

Fattas en massa tänder på mig med så jag har..hmn.. sex tror jag.. mjölktänder kvar för det fanns inga tänder under...

• Bast

Är det verkligen inte fler som skanar tänder? Skulle även vara intressant att höra hur andra har löst det.
    Själv har jag fått kronor, men jag hoppas att tekniken har tagit några rejäla kliv framåt innan det är dags för min dotter!

• sudalijo

Jag saknar 13 tänder. Jag hade turen att få titan implantat gratis....... det fanns fortfarande pengar för sådana saker då.
    Jag hade mjölktänder men inga anlag under, så dom drog bort mjölktänderna, för dom dog sig ned i tandköttet igen och växte fast i tandbenet.

Ett av mina barn saknar 3 tänder. Det ena saknar en tand och det tredje barnet vet jag inte riktigt än. Däremot så har jag sett att det finns tand anlag på hennes vänstra sida iaf. Hon har röntgat skallen några gånger därför så vet vi att det finns anlag där......

• Bast

sudalijo
    13?! Oooh... Jag ligger i lä... Fick du hjälp enligt §9? Det var så jag fick mina kronor.

Är det inga fler som saknar tänder?

• sudalijo

Japp fick hjälp via §9!

• Eja

jag har bara tappat 8 mjälktänder, för att det inte fanns tandämnen under, men det funkar bra ändå

• Eja

har oxå mjölktänderna kvar !

• Venus

Min sambo hade 6 mjölktänder kvar...
    När vi träffades hade han bara 22 tänder i munnen varav 6 mjölktänder...

Men detta beror troligen inte på att det saknas anlag utan att kroppen prioriterat annorlunda på honom...
    Han opererade bort magsäcken när han var 2 år gammal...

• gbgumman

Jag hade tre tänder på ett ställe. Så de fick dra ut en tand för att den under skulle komma upp. Det dröjde läääänge. tillsist kom den så jag slapp gå runt med ett hål mellan två tänder.

• Missmois

Det verkar som att vårt barn saknar två tandanlag för mjölktänder i underkäken. Vet ingen i vår släkt eller på min sambos sida som gör det. Jag och min sambo har alla.

Svar på tråden *Nu är det väl egentligen ingen