• LinusNellie

Genomgått utredning för svår preeklamsi??

Hejsan!
    Jag undrar om någon här som fått EXTREMT för tidigt födda barn. Pga. havandeskapsförgiftning har genomgått någon form av utredning efteråt? Jag har ju turen att jag jobbar på gyn mott. så det är en av överläkarna där som sa: Men du har väl genomgått en utredning pga. av dom svåra HF?. Nä, har aldrig hört talas om!? 
    Problemet för mig är väl att mina barn är 3 år och jag har fortfarande högt BT, vill ju gärna göra en utredning OM jag skulle vilja bli gravid i framtiden.
    Har någon av er gjort någon utredning?

MVH//Mia

• Svar på tråden Genomgått utredning för svår preeklamsi??
  • pritt

Hej
    Jag har fått extremt tidigt, v 27. Fick svår havandeskapsförgif, med kramper. Jag var på återbesök bara, ca 7 v efter födsel, inget annat!
    Vad gjorde din doktor?

• Stitchie

Fick sonen i vecka 28. Havandeskapsförgiftning med njursvikt och mkt förstorad lever, blodtryck på 200/110.
    Var på återbesök 3 ggr och fick blodtryckssänkande under cirka 2 veckor efter snittet.
    Var på kontroll efter att jag slutet med medicinen också för att kolla att det inte steg igen.

• kengru

Nepp, min första grav. slutade i v24+1 pga svår preeklamsi, blev då tillsagd att det var högst ovanligt att få hf två gånger på rad om jag hade samma far till barnet, så jag blev gravid o fick hf, fick då höra att det var omöjligt i princip att få det en tredje gång om barnet hade samma far, sitter här med min dotter i famnen som kom i v.37+1 pga hf. Så om det finns en utredning, gör den.

• tinaw

Jag fick inte extremt tidigt, var på god väg men klarade oss ett tag till... Ingen utredning

• tinaw

kengru, jag fick tidig hf med min fyra med samma far... :(

Svar på tråden Genomgått utredning för svår preeklamsi??