• rasputinssilver

Dotter född v36

Hon vägde 2295 och är 47 lång vi fick åka hem dagen efter men de kommer och väger henne hemma och håller koll på gulsot, hon låg på gränsen igår.
    Kan jag ta med henne på föräldra möte idag de på bb hemvård sa att hon måste äta ofta hon vägde 2140 igår när hon vägdes

• Svar på tråden Dotter född v36
  • mamma på vift

Grattis till dottern!!!

Vart e föräldramötet? Hur länge håller det på??
    Om det e på dagis hade jag inte tagit med henne då det cirkulerar ganska mycket bakterier där. Då hade jag stannat hemma.

Mamma till busungen Jacob + grodan Max född 16/8 v.30+6
  • Nibu

Hej!

Min dotter föddes i v 34 vi fick åka hem efter 2 veckor, dom sa att man neo att man inte fick ta hem folk eller vara ute bland mycket folk. Man fick dock spirnga in på en affär en snabbis..

Vi tog inte hem någe folk va ute i affären en gång i 5 min och hon lyckades få RSvisrus iaf.

Och det va inte roligt att vara med om!!! Skulle inte ta med henne på mötet!!

VAd säger dom om att hon gått ner så mycket? eller har du skrivit fel vikt?
    Dom som är så små ska ammas hela tiden. har fått göra det med mina 2 barn!

Lycka till med din dotter!

Mvh Nina

• bebbe made in italy

Jag är bara nyfiken och hoppas du ursäktar frågan men jag är i v33+0 och mitt barn väger nu 2100 gram, kollade detta igår på ett speciellt UL. Vikten på mitt barn var exakt vad dom skall ligga på i v.33  har du fått ett extra litet barn då hon väger lik amkt som min gör nu? Önskar dig all lycka!

Med vild bebis i magen
  • Nibu

Vet att du inte ställde frågan till mig men jag fick min dotter 34+0 och hon vägde bara 1726g och va 41,5 cm lång. Hon va tillväxthämmad.
    MIn första dotter föddes i v 39+3 och vägde 2550g så jag kanske bara får små barn

Mvh Nina

• LillaÄrtan
    bebbe made in italy skrev 2008-02-27 18:57:37 följande:
    Jag är bara nyfiken och hoppas du ursäktar frågan men jag är i v33+0 och mitt barn väger nu 2100 gram, kollade detta igår på ett speciellt UL. Vikten på mitt barn var exakt vad dom skall ligga på i v.33  har du fått ett extra litet barn då hon väger lik amkt som min gör nu? Önskar dig all lycka!
    Alla barn väger olika
    Jag fick först en tjej på 3050g och sen en bjässe på 4100g.......
    -Sofie, mamma till två Underbara töser, Julie 051215 & Klara 071022-
  • rasputinssilver

ja hon är lite liten men de sa att det var normalt hon väger 2150 idag, ammar henne ofta och ska ge henne tillägg 3 ggr om dagen med drickkopp

• 20110426

Skulle absolut stanna hemma med henne om jag var du.
    Vill bara tillägga, min tjej kom oxå i v.36(+2) hon var en bjässe jämfört med din lillskrutta, hon vägde 3700. Fick även en son 1998 i v.32+5, han vägde 1714.

Svar på tråden Dotter född v36