Hoppar in här om det är OK.
Jag fick hypo vid mina graviditeter men kronisk februari 10, då hade jag försökt bli gravid ca 6 mån utan att lyckas, har tidigare blivit gravid hur lätt som helst.
Jag står på 50 mg per dag och jag mådde skit innan jag fick min diagnos och blev illa behandlad av VC innan jag vände mig till gyn som tog alla prover. Jag blev gravid kort tid efter jag börjat Med Levaxin men fick MA, men blev gravid på nytt 9 mån sedan och har idag en dotter på 1,5 år.
Jag har varit överviktig sedan lång tid tillbaka, i ca 12 års tid, men idag är jag väl ganska så normalviktig. Jag går ner väldigt mycket när jag är gravid, fråga mig inte vad det beroro på för det undrar även sjukvården. Jag mår småilla i några veckor och äter väl inte så mycket som jag bör men jag kräks inte.
Jag tappar runt 10-15 kg under en graviditet och hinner gå upp runt 3-5 kg på slutet av det tappade men går upp i rasande fart så fort barnet är ute och är snart på den vikt jag hade innan som är runt 83-85 kg.
Nu den senaste gången jag fick barn så vähde jag 74,4 kg samma dag jag födde barn och på 1 vecka så stod vågen på 65 kg och när hon var 1 månad stod vågen på 58 kg. Kunde knappt tro siffrorna på vågen och hur lätt jag kände mig i kroppen, kunde plötsligt springa till bussen utan att vara helt slut.
Jag åt som jag skulle, unnade mig lite popcorn på helgen, promenrade 1 timme varje dag med barnvagn men gjorde inga större ansträningar än så. Gjorde likadant med de andra barnen som små utan att det rörde sig neråt på vågen men denna gång så gick det.
Nu har jag dock gått upp och vågen står still på 63-64 kg och vägrar röra sig neråt. Har ett mål nu att komma under 60 kg, det är mitt första mål, men har så jädra dålig karaktär och tycker det är så tråkigt att laga mat, att aldrif gå unna sig något gott. Jag är oftast ute och då oftast sushi, slipper släpa hem mat, laga den och diska, får motion när jag jobbar så jag har tightat till kroppen ganska så mycket men hängbuken efter graviditeter vägrar ge sig, det är inte mycket men det stör mig trots att ingen någonsin kommenterat den eller tycker det är något att gnälla över att det inte är något, men jag vill ju må bra också.
Jag har docl missköt min medicinering nu, vet skitdåligt och märkt hur dåligt jag mår utan, blir så trött och håret blir sprött, trassligt och torrt, hyn sämre, klåda på kroppen, fryser och hesare, långdragen mensblödning mm
Tänkte nu ta nya tag och gå ner innan det blir för många kg att kämpa med.