• nanci

The English School Gothenburg

Någon som har erfarenhet av denna skola`?

• Svar på tråden The English School Gothenburg
  • teambe

Inte egen erfarenhet men jag känner en lärare som arbetar där och som tycker den är jättebra. Vi valde att inte söka plats där för det var för lång resväg med tanke på var vi bor och arbeter, men det är nog en bra skola tror jag.

• joos

En jag känner har sina barn där och de är jättenöjda.

• nanci

va bra! är de elsvenska eller har de någon engelsk anknytning?

joos skrev 2008-02-28 13:26:03 följande:
    En jag känner har sina barn där och de är jättenöjda.
  • klarasara

jag gick på ESG för ett par år sedan och det var verkligen hur bra som helst!
    Lärarna bryr sig verkligen och hjälpte mig till tusen för att se till att få mina betyg i topp. Det är samtidigt en hård skola. Lärarna förväntar sig mer av dig där än på många andra skolor, men oj va mycket bättre förberedd för gymnasiet jag var än andra i min ålder!
    All undervisning är på Engelska. Utom Svenska och moderna språk. Jag läste tyska och vi hade då en svensk bok. I matte hade jag svensk  bok men undervisningen var på både engelska och svenska, växlande. 
    Det va stressigt att gå på  ESG, det var mycket att göra, ingen lögn. Men som sagt det är värt det! Jag kunde även namnet på hälften av alla på hela skolan, vilket är ganska otroligt! Eftersom skolan bara består av ca 300 elever är man nära även med klasser över och under.
    Man kallar alla lärare för Mr, Ms och Mrs. Respekten för lärarna är ENORM. Inte rädsla, hör noga, respekt. Jag skulle aldrig kalla minarnamn. Att skrika skällsord efter en lärare finns inte på kartan. 
    Jag älskade och hatade min tid på ESG. Dagen jag lämnade den skolan var en av dom bästa och en av de sämsta, lite som att ta studenten... Jag hade aldrig velat gå någon annanstans! 

Svar på tråden The English School Gothenburg