• izzi

Jag kanske har en tumör!

Har påbörjat en missfallsutredning och på torsdag ska jag göra en undersökning av livmodern där de skickar in en kamera. Idag ringde läkaren och sa att de upptäckt att fostret (efter senaste ma fick göra en skrapning) växt in i livmodern och att detta kan tyda på en tumör!

Vill fråga läkaren en massa men jag blev bara stum då hon ringde. Tusen tankar har börjat snurra i mitt huvud. Jag har sån ångest. Hur ska jag stå ut i dessa dagar???

• Svar på tråden Jag kanske har en tumör!
  • Lyckokatt

Stackars dig! Fy vad jobbigt!
    Förstår att du måste vara orolig. Finns det nån möjlighet att du kan få ringa läkaren nu på eftermiddagen? Det kan inte vara lätt att finna sig i stunden och veta vad man ska fråga. Eller åtminstone en sjuksköterska eller nån annan läkare? Sa de att det måste vara elakartat om det skulle vara en tumör? Kanske det lät värre än vad det är?
    Skickar styrkekram

• izzi
    Svar på #1
    Tack ÅsaStina, kanske jag borde ringa upp igen.

Hon sa inget om att det skulle vara elakartat. När vi var där på första besöket sa hon att det kunde vara polyper eller myom som hindrar att man blir gravid. Jag vet inte om det var det hon menade nu också, men nu sa hon tumör, det är väl det som skrämmer mest.

Sen bad hon mig gå och ta ett HCG-prov för att se om jag hade några graviditetshormoner kvar. Det var tydligen viktigt att få veta inför torsdagen. Någon som vet varför?
  • Anabel

Hej Izzi,

En myom är en godartad tumör och är väldigt vanligt hos kvinnor och är inte farligt. Sedan har läkare en benägenhet att kalla allt som växer för en tumör.

Vad kommer dem att göra?

Svar på tråden Jag kanske har en tumör!