• glader

Tidigt Missfall av hård träning??

Jag är ruvare (dag14) och har fått mycket svaga positiva test. Idag när jag körde spinning fick jag plötsligt så ont i magen att jag höll på att svimma! Som mycket kraftiga menssmärtor... Jag tog det lugnare (kunde inte sluta för jag var instruktören) och smärtorna försvann efter 5-10 minuter.

Nu är jag jätteorlig att det var missfall som smärtade..men KAN det verkligen vara så? De har ju sagt att jag kan träna som vanligt... *orolig*

Tacksam för svar!!

• Svar på tråden Tidigt Missfall av hård träning??
  • diggiloo

Har du fått någon blödning?
    Det kan ju ha varit precis vad som helst, det händer ju mycket där inne den första perioden. Håller tummarna för att det inte var nåt allvarligt!

• glader

tack diggiloo..nä, jag har inte fått någon blödning men det kändes precis som mensvärkskramper, fast superkraftiga!

• diggiloo

När jag fick tidigt mf så började det blöda först och sen kom smärtan och den höll i sig länge, typ flera dagar. Hade det varit mf du fick så borde det nog ha kommit en blödning vid det här laget och fortsatt att göra ont. Men ring du och kolla med din klinik imorgon, så kan de säkert lugna din oro!

• Linsen

glader: Det är nog absolut ingen fara! Smärtor i magen är oerhört vanligt och benämns som växtvärk och du kommer garanterat få känna av den varan mera Däremot så ska du ta det försiktigare med träning för din egen skull då blodvolymen i kroppen ökar tidigt och det blir tuffare för ditt hjärta att pumpa runt. Gå in på sats hemsida... de har jättebra info för gravida och träning.
    Tänk på alla runt om i världen som lever under miserabla förhållanden utan att få mf, det är svält, droger, misshander osv osv och det går "bra" ändå för fostret. Missfall beror oftast på att något är genetiskt fel på fostret.

Lycka till nu!

Svar på tråden Tidigt Missfall av hård träning??