• mammi85

har bara postiva tankar inför förlossningen, e det bra eller dålig ??

halloo

Det är så att jag har nästan fyra månader kvar tills vår lilla bebis ska komma till världen. Jag känner mig inte alls så nervös och rädd inför förlossningen och ser faktis emot den. Nu blir jag lite rädd ändå för tänk om jag i mina tankar har så positiva tankar om förlossningen att det kommer bli ett helvete för mig när jag ska föda. Det kanske är bra att man föreställer sin förlossning som ett helvete så kanske man upplever den mindre jobbig..eller??

Hur kännde ni som har fött barn inför förlossningen och blev ni nöjda??

Hejdå alla :D

• Svar på tråden har bara postiva tankar inför förlossningen, e det bra eller dålig ??
  • Disan

Grattis till bebisen och fortsätt att tänka positivt!!

Även om du skulle råka ut för en helvetesförlossning är det alltid bra att vara lugn i grund och botten, det kan aldrig skada. Jag var också väldans pos inställd till att föda barn och trots värkar i nästan två dygn och ingen sömn och så, så var det toppen! Jag höll humöret uppe hela tiden och andades på för fulla muggar.

Det är dock ett tips, gå profylaxkurs!!! Även om du inte är rädd, det är svårt att slappna av om man inte kan andas!! ...och slappnar man inte av så gör det ont.

Lycka till!

BabyRo född 070620
  • Mamasita 07

Jag såg på det både och! Tänkte att det inte va någon ide att skrämma upp sig själv...

• perkke

Klart att det är bäst att ha bra inställning! Själv har jag haft världens noja så jag inte kunnat sova, men det släppte efter halva garviditeten. Nu har man gått över 2 dagar och tycker det ska vara dags snart!

Men man ska ju vara förberedd på att det KAN gå fel, så att man läser på lite.. så det inte blir en chock!

• Vintersjäl

Jag var positivt inställd till förlossningen under hela graviditeten och även när värkarna satt igång. Jag upplever att det hjälpte mig, jag tror att min kropp hade "låst" sig om jag varit rädd och då tror jag att jag hade upplevt förlossningen som mer smärtsam.

• Bevabus

Jag har en kompis som var livrädd inför sin förlossning. Hon föreställde sig bara det allra värsta. Sen när dagen kom så blev hon förvånad över att det inte var alls så hemskt som hon trott Så det där är säkert olika.
    Men jag tycker du ska fortsätta vara positiv! Det är ju bara härligt! Då kommer det nog bli så att du tänker positivt under förlossningen också

• Toka2

Ha en massa förhoppningar och inte så många förväntningar

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • enny signatur

Jag vägrade lyssna på att det kunde göra ont och bemötte det alltid emd at tjag inte ivlle höra samt att det kunde vara smärtfritt. Jag tror än idag på den smärtfria förlossningen, dfast snarare där smärtan omvandlas till positiv energi. Nåväl så läste jag itne på om de olika skedena just för att de hävdar att det gör ont.
    Det var mitt sätt att härda ut och inte bli rädd inför förlossningen. Jag upplever min förlossning som udnerbar, men med hemska värkar.
    SKul ejag önskat att jag täntk annorlundaa? verkligen inte!
    jag tror inte alls att alla mår bra av att ta till sig att det kan göra ont :)

• Leniz1

Jag kände som du innan. Var inte alls så speciellt rädd utan såg verkligen fram emot det. Läste mycket så jag verkligen visste hur en förlossning gick till, gillar att ha kontroll. Funderade mycket på hur jag ville ha det och skrev ett ganska långt förlossningsbrev. När det väl var dags för förlossning så gick det hur smidigt som helst. Kände mig lugn och trygg hela tiden och fick nästintill en drömförlossning. Jag har hört att de som är väldigt förlossningsrädda oftast får en svårare förlossning just därför så det är nog bara positivt att känna som du gör. Lycka till!!

• tofels

Hejsan!
    Det är ju härligt att du känner dig säker och inte är rädd! Jag var inte så orolig inför min första förlossning (det är ju ingen ideé, det kommer ju hända endå lixom :0P ) Men ju närmare datumet kom ju mera nervös blev jag. Men mest över att inte ha kontroll, att inte veta när, hur länge eller bara kunna säga "nej vi fortsätter imorrn" När förlossningen börjar så är det bara att hänga med. Det var nog det jag blev mäst orolig för. Men man skall ju inte blunda för att det kommer göra ont heller, För ingen kan ju säga att det inte känns :0)Även om alla uppfattar smärta på olika sätt.

Mitt tips är väll att läsa så man kan de olika delarna i en förlossning så man kan hänga med på vad som händer och inte blunda för att det kommer kännas. :0)

Lycka till så mycket!

• mammi85

tack så mycket...aa jag har läst mycket om det olika skeden och nu är jag i 7 månaden ...men känner fortfarande inte skräck..såklart man är nervös men inte så att jag inte kan leva mitt liv ...jag längtar bara så jag kan träffa bebisen.

tack för all stöd :D

• pappa på nytt

jag själv har två underbara barn sen tidigare en son på 8 år
    en dotter på 4 år och på dom bägge så har jag inte haft mod att klippa navelsträngen ..... för att det känns som jag klipper i.
    i en kropps dell eller något......... fast nu väntar jag vårat 3
    barn tillsamans med min sambo som är beräknat den 12okt 08.....
    och då har jag bestämt mig för att jag ska bara klara av att klippa navelsträngen. denna gång

• lillasnövit

Jag var inte rädd för förlossningen och var viss om att det skulle ordna sig till det bästa. Och fick en HEMSK förlossningsupplevelse. Så jag tror inte att det är så enkelt att det gör mindre ont om man är positiv, det beror på SÅ mycket annat hur en förlossning blir.

Svar på tråden har bara postiva tankar inför förlossningen, e det bra eller dålig ??