• Dody

Har ngn tips på bra förvaring av väldigt mkt LEGO?

Har idag mkt LEGO i en blå kasse från IKEA men den saknar ju lock och min minsta vill då gärna äta bitarna. Hur förvarar ni ert LEGO ni som har mkt?

• Svar på tråden Har ngn tips på bra förvaring av väldigt mkt LEGO?
  • 2007 Mamma

Det beror på vad ni har för möbler och så men IKEA har ju fina backar på hjul med lock!

• Tristanya

kan ni inte köpa någon stor förvaringsbox då? ikea måste ju ha någon som är tillräckligt stor?

• AnneSophie

Jacob har en Brekke-säng från Ikea där legot ryms i en av lådorna.
    Annars är ett förslag att skaffa vanliga plastbackar med "låsbart" lock.

?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:? Utåtriktad Planläggande Konkret Tänkare ?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?..?:*¨¨*:?.
  • penelope

Hej Nino

Min son hade JÄTTE mycket LEGO och det förvarade vi i en kista i hans rum. Det kan du köpa på lopisar eller liknade. Du kan ju måla den som du vill också om den inte redan är det.

Lycka till!!

• Moniqe1979

min bror hade stapelbara plastbackar med lock ett tag var han så seriös att han hade bitarna sorterade efter storlek i dem men *ler* det höll ju inte sååå länge.

• Cookita

Hemma sydde vi en stor påse där det var lätt att förvara allt lego. Man kunde lätt dra ihop påsen med en dragsko.Den fungerade som en stor kulpåse. Tycker att det är lättare att förvara en påse än en stor förvaringsbox, men det är ju en smaksak :)

• Dody

Får nog bli en stor låda el så för en påse är för lite Annars har jag sett den iden förut men då har man inte 15 kg lego som man lätt drar ihop. Hade en jättebra kista förut som köptes på IKEA som han har hos sin pappa nu med sitt LEGO där i, men tyvärr så säljer de inte den längre. En back under sängen var ju ananrs bra, har redan en med gosedjur i som han aldrig leker med. Finns det ngt mer överskattat än gosedjur?

• sladdis på G

Vi har låga stora plastbackar med lock från IKEA, (typ lådor att ha under sängen). Smidigt eftersom de rymmer mycket och relativt lätt att hitta legobitar som man söker. Vi hade tidigare djupa lådor, men då fick man gräva för att hitta just de bitarna man letade efter. 

Men ett tips kan vara att sy en påse att förvara legot i, som man också kan fälla upp till legomatta och när den inte används kan man hänga upp den på väggen.

• Dammsugarn

Det finns jättefina Legoklossar som är gjorda för förvaring. Läs här om Legoklossboxen

Legoklossar
Svar på tråden Har ngn tips på bra förvaring av väldigt mkt LEGO?