• Hemliga 72an

Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!

Från del 1!:

Har precis kommit hem från neo i Helsingborg. Min lille son är född i vecka 32+2 och är nu 12 dagar gammal. Vikten idag var 1860 och han var 43 cm lång. Undrar om det finns fler som fått premisar nu i slutet på året. Det hade varit kul att följas här och diskutera våra små älsklingar.

Även ni med normal stora barn som legat på neo är välkomna!

Här kommer nu del 2 om oss och våra småttingar!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-23 16:05
    Presentationstråd!

www.familjeliv.se/Forum-3-142/m30020974.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-24 14:22
    Vår första tråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-142/m27407889.html

• Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!
  • Hemliga 72an
    ikke skrev 2008-05-15 15:09:07 följande:
    Hej på er!Jag vill gärna vara med här. Min lilla tjej föddes vecka 32 den 28 november 2007. Då vägde hon 1772gr och var 42,5 cm. Måste bara säga att det är helt underbart att kunna läsa om er och era barn!!!
    Vad trevligt att du hittade hit! Skönt att några har tid att titta in trots det fina vädret. Vi har grillat nu ikväll men lillebror tyckte det var tråkigt. Ingen höjdare för en liten aktiv kille!
  • boktok

Välkommen! Kul med ett nytt ansikte(dock inte sagt att ni andra inte duger längre)

• hästhov78

Hej vad kul med fler här inne. Ja visst är det härligt med alla framsteg de små godingarna gör. våra grabbar vänder runt för fullt o kör också upp rumpan i vädret så det känns som de verkligen försöker komma nån vart. De brukar ligga på ett stort täcke på golvet o de rullar alltid av det.. tror ej det hade hjälpt hur stort det än var=) härligt att se all aktivitet!!

nu är det inneväder här uuhh.. riktigt pissigt 2 grader förra veckan var det väl 25....

• qlurig

Vi har inte svarat i många trådar på ett tag nu...
    oliver ligger inlagd på sachsska med en dunderförkylning och inhalerar var tredje timme...
    Åkte in akut med honom när han varit vaken en heeeel natt utan att ens sova 5 min, kräktes upp allt han åt och hög feber, stackarn.

Nu är han på bättringsvägen som tur är, men de vill fortfarande inte skriva ut honom då han är så pipig i luftrören.
    vilken vecka.

Annars händer det mycket just nu.
    Nova vänder sig från rygg till mage varje chans hon får och självklart kan hon INTE vända sig tillbaka så vi springer som tokar och lyfter henne.
    Imorse hittade jag henne liggandes på mage i sängen vilket aldrig hänt, hon som alltid skriker när hon hamnar på mage till man flyttar henne.
    Undrar hur hon somnade så (nervösitet inför att man kanske inte vaknat av hennes gnäll).

Oliver har mitt i förkylningen fått fler tänder..*L*
    Han verkar få allt på en ggr...
    Han har ju redan då två nertill men nu har vänster framtand och den brevid brutit ut samt att man ser den andra framtanden oxå.

Hjälp vad våra bebisar blir stora.

Mamma till prinsen Oliver och prinsessan Nova 07-10-01
  • hästhov78

hej qlurig hoppas oliver snart får vara hemma igen o är bra.. måste kännas jobbigt när de behöver läggas in efer en neostart.... jasså han har fått tänder upptill!! vår ena har just fått sina två första där nere o vi duískuterade när de där uppe brukar komma. Då är det rätt tätt.

våra pojkar har faktsikt börjat sova på mage. Ingen ide att vända dem för de är kvickt över på sidan o sen mageni gen. Jag är lite nojjig för andningen men men kan ju inte stoppa deras utveckling heller=)..såpass stora nu så de säger i från hoppas jag om de ej kommer runt..
    lycka till o hoppas snart alla är friska igen!!

• qlurig

ja det är riktigt jobbigt....

måste bara visa denna:

">

Mamma till prinsen Oliver och prinsessan Nova 07-10-01
  • Hemliga 72an
    qlurig skrev 2008-05-18 16:48:56 följande:
    ja det är riktigt jobbigt....måste bara visa

Gulligt!
    Djohnny skrattar aldrig så spontant. Men han skrattar när jag byter blöja på honom eller om jag kittlar hans mage. Hans far var likadan!
  • hästhov78

Qlurig.. sicken söting, det är så härligt när de skrattar sådär!! Hoppas brorsan mår bättre nu..

• camillarockstar

Nu är Wille uppe på normalkurvan!!! Dessutom visade sig att han visst kunde sitta själv när vi gjorde boeltestet... haha... där fick jag! Mäkta stolt mamma kan jag lova!!!!

• Hemliga 72an

Hur är det med alla? Hoppas det är lika bra hos er som hos mig/oss! Varmt skönt väder men får vara inne en del för lillan blir fort sjuk av solen. Men vad gör det! Vi njuter av varandra istället!

• hästhov78

Hej på er!! Här är det bra också!! Soligt och fint har varit ute en del och det är härligt märker på grabbarna u när de kan sitta i vagnen att det är roligare även i vaket tillstånd=)

Ni som ger välling också nu hur gör ni med ersättning?? Ska man ge den länge. Någon skrev ett år men är det nödvändigt.. De verkar gilla vällingen bättre men får NAN också 2 mål ofta. Linda med 5 du brukar veta!! Har ju lite mer erfarenhet=)

Camillarockstar vad härligt du fick bli glatt förvånad!! Kanske moppsa bvc tanten på näsan också...Gör alla sånt test? Ej hört nåt om det..

• Hemliga 72an

Jag ger välling till Djohnny blandat med fullkornsvälling! Han kräver lite extra min son. När jag ger honom 6 månaders gröt håller han sig bara i 2 timmar på hel portion samma med maten! Skulle väht honom nu på tisdag men läkaren är sjuk så det blir den 3 juni istället. Han är en stöddig bit nu!
    Om dom är mätta på ersättning kan man fortsätta med det men jag tycker det är bättre med välling. Sen på kvällen får han kvällsvälling från semper. Då håller han sig i 12 timmar! Underbart!

• boktok

Det är bara bra med oss här i Sala. Igår åkte vi en sväng till Norberg och fikade/åt lunch. Sedan promenad så att Erik fick sova lite. Det är väldigt fint att gå där bland alla gamla hus. Men det blåste lite kyligt, trots att solen kikade fram ibland. Idag var det ju mycket varmare. Låg ute och solade och brände mig förstås! Jag mitt nöt glömde bort att smörja in mig, hade inte tänkt att ligga så länge. På fm gick vi också en långpromenad, stannade till vid Sofielund och stärkte oss med kaffe,te och E fick mellanmål. Sedan gick vi vidare till gruvan. På em blev det en till tur med en E som absolut inte skulle sova trots att han var jättetrött, så då gick vi till lekparken så att han fick gunga. Väl hemma igen så fick han trötta ut sig ännu mer. Efter gröt och macka så somnade han tillsist!

Svar på tråden Prematurbarn födda hösten/vintern 2007! Del 2!