• Isse72

Förhöft värde TNF-Alfa och koaguleringsproblem. Trombyl - före pos grav test eller endast efter?!!?

Har precis fått reda på att jag har koaguleringsproblem och förhöjt TNF-Alfa värde vid en missfallsutredning. Enligt doktorn ska jag behandlas med Trombyl. Han sa också att jag ska äta det from nu trots att jag ej är gravid. Blir jag gravid skulle jag äta det tom v 12.

Har för mig att jag läst i nån tråd här att Trombyl kan göra det svårare för ägget att fästa och att man därför ska börja behandling först när man fått pos grav test. Någon som har erfarenhet?! Vad säger era doktorer?!?! Vad gäller? Tacksam för snabbt svar!

• Svar på tråden Förhöft värde TNF-Alfa och koaguleringsproblem. Trombyl - före pos grav test eller endast efter?!!?
  • Kängu

Hej!
    Jag har förhöjt TNF alfa samt ANA antikroppar, men ej problem med koagulation. Min läkare vill att jag ska ta från dag 1 i cykeln, alltså före plus.

• Snozie

Jag har inga hittade fel på prover men har haft 4 mf. Två av dom har jag ätit trombyl från +. Bägge gr fick jag mf. Denna gången startade jag vid äl på eget bevåg. Är gravid i v6 nu så vist kan det fästa. Om det är lättare eller inte vet jag inte men det funkade fin fint för oss...

• Väntlös

Har idag varit och konstaterar missfall i vecka 9, usch! Men jag pratade med min läkare om Trombyl och det finns teorier om att man skall öka genomblödningen för att undvika missfall. Han skrev ut åt mig i fall att och som jag förstod så skall man börja ta när man är konstaterat gravid, men jag kan minnas fel, skall kolla. Han skrev dock ut något annat än Trombyl, skall kolla vad det hette.

• Väntlös

Medicinen heter Fragmin och en del läkare säger att man skall börja vid planeringen och en del vid plus, det verkar variera.

• Finessan

För mig har det inte räckt med att börja vid plus. När jag tog T innan så fick jag behålla graviditeten. Jag har också förhöjt TNF-alfa och då ska T till redan vid infästning annars kan det varaför sent.

Om T skulle försvåra vid infästning har jag svårt att tro att Falun IVF-klinik skulle ge sina pat det. De har bra resultat vilket de inte skulle ha om T försvårade. Det är min teori iaf.

Fragmin tog jag däremot från plus.

Fragmin och Trombyl verkar dock på två olika sätt.

Än har den feta damen inte sjungit
Svar på tråden Förhöft värde TNF-Alfa och koaguleringsproblem. Trombyl - före pos grav test eller endast efter?!!?