• to0987

Arg fru

Min sambo är gravid i 16 veckan...fy fan vad skit man får ta, hon är sur, gnällig, arg och inget jag gör är bra. Är jag ute och ska träffa nån kompis en gång i veckan är det åt h-vete, sitter jag hemma så blir hon förbannad på det, städar och pular på hemma det gör jag, fast inte nog bra tydligen.
    VAD SKA JAG göra, står inte ut med mer snart.

• Svar på tråden Arg fru
  • fsz

visst måste man har förståelse och backa lite när hon är gravid men det är ju inte så att hon är en annan människa. Blir det för jobbigt så måste du ju säga till. Problemet med att bara svälja och och bita sig i kinden (för att inte säga ngt dumt tillbaka) är att det tillslut kan bli för mycket för dig och så brister det.

Så länge du kan känner som du verkar känna nu, en förväntansfull glädje inför födseln, så är det lugnt tror jag. Börjar du ifrågasätta ert förhållande och din kärlek till din fru så är det dags för ett snack...

• MattiasJ

Är det någon vars respektive inte hade/har humörsvängningar?
    Jag inväntar mitt andra barn i sommar och denna omgången är det betydligt lättare :)

En god vän till mig fick tipset av sin far:
    "Konsten att alltid få sista ordet i ett förhållande ligger i två ord. Ja älskling!"

Inte för jag rekomenderar översteende kommentar, men som sagt andra gången tar man humörsvängningarna lite lättare :P

• SEMA
    to0987 skrev 2008-02-27 22:38:42 följande:
    Svar på #9Smygfilma...och vad händer om jag blir upptäkt när hon är på det humöret?, då är det sankte per nästa tror jag, haha
    Kanske en liten risk man får ta, hon vet nog inte själv hur illa hon behandlar dig.
  • Mr Oaboa

Kontrollera mat-, värme- och vilonivån. Vid behov, sleva kvinnan mat, värm eller stoppa henne i sängen. Krama och massera är också bra.

Jag undrar om inte kvinnans beteende och behov under graviditeten är ett genetiskt program för att få oss blivande pappor att vänja oss vid spädbarn?

Slutligen; det finns gränser för hur mycket skit man ska ta, ryt ifrån ordentligt med jämna mellanrum!

• heckles

Stäng av öronen, du kommer höra det här till och från i nio månader..

• gaisarn82

ja tyvär så edet så på gravida kvinnor men dom tänker inte på det själva, jag och min fru väntar vårat femte barn nu och det e alltid samma visa men det e bara att finnas där för dom, det får du igen när den lille krabaten kommit ut, dom behöver allt stöd dom kan få och sen så kanske du kan prata med nån om förlossningen om du har några frågor om det mvh gaisarn

• Cyberdansken

Jag har aldrig hört sådant hemma. Och då har min fru och jag 4 gemensamma barn och väntar nr 5.
    Som hon säger: Och hur skulle ett sådant beteende emottas i främmande kulturer? Inte väl alls och där finns det inte heller. Alltså är det bara något som flickorna tillåter sig att göra eftersom det anses OK.

Så hon låter bli att bete sig så och behandlar mig precis som vanligt. Jag klagar inte :)

• to0987
    gaisarn82 skrev 2008-03-09 18:16:30 följande:
    ja tyvär så edet så på gravida kvinnor men dom tänker inte på det själva, jag och min fru väntar vårat femte barn nu och det e alltid samma visa men det e bara att finnas där för dom, det får du igen när den lille krabaten kommit ut, dom behöver allt stöd dom kan få och sen så kanske du kan prata med nån om förlossningen om du har några frågor om det mvh gaisarn
    Så är det nog, tolerans nivån måste höjas när man har med en gravid kvinna att göra, mycket hormoner som är i spel för dom...föresten kul med en kommentar av en GAIS.are, hade gott, GAIS SM-guld 2008 :)
  • Läderman

Tjena TS. Har varit där, har tre ungar, bara ta det lugnt, se henne som den vackraste på jorden.
    Ge henne uppmärksamhet, massera fötter, tappa upp bad, gör hennes favoritmat, uppoffra dig för hennes skull.
    Kompisarna hinner du med.

Du kommer att få tillbaks tusenfalt senare...lyssna på en vis man nu.

• Pappa Laban

Tjena! jag har varit i samma situation, men det kommer att gå över  jag lovar så håll bara ut.

• Papito

Med risk för att få springa fort härifrån...:

Min hade inga humörsvängningar och fick inte för sig att äta konstiga saker mitt i natten.

Faktum är att hon oftast var på strålande humör

Vet att det kan vara provocerande att höra för er stackare som har det tufft hemma....men ni kan ju alltid se det som att det finns hopp när ni eventuellt väntar nästa barn

• santos deluxe

Been there done that.. Häng i broder, det blir bättre..

Det är bara att suga och svälja, sedan kan du berätta för dina polare hur illa det smaka

• roadrunner

Hehehe, låter som mitt ex, och hon var aldrig gravid..... Dra ram en videokamera spela in det lite hemligt och låt henne se det när allt har kommit till ro. Då kanske du får pluspoäng för att du stod ut. :) Nja, skämt åtsido. Jag gissar på att det bara är att stå ut, köp choklad, massera fötter, häll upp ett bad och dalta lite. Det kan väl kanske lugna ner henne lite!? Ha det bra

• peppe 30

vet inte men jag känner med dig.. sitter själv där med en sambo som är sur på mig konstant. Jag ska verkligen vara glad om jag får en kyss eller få höra ngt snällt över huvudtaget... sitter dagligen och undrar om hon verkligen älskar mig då hon beteer sig på det sättet emot mig..

• jagvillintehaenförbannadsignatur

Bara att bita ihop och acceptera att det är så tjejer är.

Klagar som fan och är aldrig nöjda vad man än gör.

• Jockefar

Tips (ej massera fötter)

När hon är otrevlig så säger du bara NÄ med en trevlig ton.

Hon kommer du att bli vansinnig och börja skälla. Då bara ler du och går därifrån. Detta upprepas sedan tills dess att hon ger upp och blir ledsen.

Först då sätter du dig ned och talar med henne. Berätta då att du inte accepterar att bli behandlad illa, men att du annars ställer upp och stöttar henne. Detta måste sedan upprepas till dess att hon är förändrad.

Låter det som barnuppfostran? Ja, men skillnaden är inte så stor när hormonerna styr.

• Richard72
    Svar på #27
    Vad sägs om att sätta ner henne i soffan och dunka in Die Hard i dvd'n (ironi, anspelar på MNK på SR).

Hon bär ju på ditt barn i nio månader och för mig känns det personligen konstigt att vi inte ska leva med också. De har ju inte hormonsvängningar för att de vill, det är ju en konsekvens av ett beslut ni båda fattat.

Bara att göra det bästa av situationen och tänka på guldklimpen som du väntar på.
  • Jockefar

Det är klart att man måste visa förståelse utöver det vanliga, men det konstiga är att när man sätter hårt mot hårt så går det helt plötsligt att vara trevlig. Vad beror det på?

Det handlar om att hantera svåra situationer och där fungerar alla olika.

Jag har märkt på många vänners gravida sambos (inkl. min egen) att det går väldigt bra att vara trevlig mot andra människor men inte hemma.

Mitt råd är att inte ta vad som helst, det skapar bara bitterhet längre fram som är svår att få bort.

Lycka till ni med gravida fruar/sambos!!!

Svar på tråden Arg fru