I vilken vecka gick slemproppen - när kom bäbisen?
Jag är i v 34 (33+4) och delar av slemproppen har lossnat idag. Har haft ganska mycket förvärkar så de kanske har gjort sitt jobb bra...
Jag är i v 34 (33+4) och delar av slemproppen har lossnat idag. Har haft ganska mycket förvärkar så de kanske har gjort sitt jobb bra...
Jag noterade ingen slempropp utan fick en störtblödning som måste varit slempropp och annat i 34+6. 35+0 kom bebis. hade värkar ett dygn sen tog de hål på vattnet och bebis kom på 4 timmar utan värkstimulerande dropp.
Det hela gick väldigt fort, hade ingen blödning på moderkakan eller dylikt utan det var helt enkelt en blödning för att det var dags att föda.
Det gick jättebra! :) Han fick ligga med cpap över natten då han hade lite svårt med syresättningen första timmarna. Troligen hade han vatten kvar i lungorna efter som förlossningen var snabb...men det var aldrig nån fara.
Sen bodde vi några dagar på neo för övervakning och för att han hade lite svårt att amma.
Nu är han 3 månader och helt ikapp de andra bebisarna. Han ammar fint och är en glad liten kille.
Så allt har gått jättefint trots en dramatisk start i livet!
För mig gick slemproppen i v. 39+3, min kom ett dygn senare.
Min slempropp gick i v 31+5. Blev inlagd, fick kortison men fick komma hem 4 dagar senare. En vecka senare föddes han (32+5). Inga konstigheter alls egentligen. Låg på Neo 2 veckor. Han andades själv, låg aldrig i kuvös men sondmatades i början. Slemproppen kan återbildas igen, så det finns inget som säger att din bebis måste komma nu!
Lycka till!
Fick en son i vecka 32+1 o min slempropp gick bara några dar innan. så nån gång i vecka 31.. ja visste inte riktigt att de va den som gick så ja tänkte inte så mkt på de..men de skulle ja ha gjort..
Min slempropp lossnade i vecka 34+4, men sonen kom inte förrän i vecka 39+1. Så det kan ju ta ett tag för dej också.
Hmmm, lurigt det där verkar det som. Ingen ordning alls på när bebisarna till slut kommer!
Det enda jag har märkt efter att den släppte i söndags är att jag får sammandragningar mycket lättare. Behöver inte anstränga mig mer än att resa mig från kontorsstolen på jobbet innan magen blir som en sten. Men i övrigt är det lugnt, än så länge.
v.34. slempropp,vattenavgång o bebis, allt inom loppet på 5 timmar.
Slemproppen började lossa 17/12. Den 20/12 var det även blod i. Vattnet började sippra den 22/12. Den 25/12 föddes min skatt i v 31+3. (Så ca 1 v efter slemmisen satte förlossningen igång.)
Hoppas din bebbe håller sig kvar ett tag till. Men att passera v 34 är ju jätte bra! Lycka till!
Min bebis kom två dager efter att slemproppen gått. Han kom 34+6
slemproppen lossnade i v.32 och sonen föddes v.41+0
Min slempropp började lossna en vecka innan jag födde min son, då var han en månad för tidig.
Lycka till!
v 35 slemmpropp på lördagen kl 14 bebis söndag kl 12:57
Snabba puckar med andra ord.
Min slempropp gick när jag var i v 36+1 oh dottern föddes 3 dagar senare i v 36+4.
Hon vägde 2686 g och var 45 cm lång.