• Fama123

    gaffeltruck i Byggare Bob

    Är det någon som vet vad den lila gaffeltrucken i Byggare Bob heter?

    Vi köpte en hel hög begagnade Bobgrejer till sonen, har lyckats identifierera alla utom gaffeltrucken!

  • Svar på tråden gaffeltruck i Byggare Bob
  • BabyEm

    Nej sumsy är inte lila.
    Jag vet inte vad den heter på svenska men på engelska heter den iaf Kessi.

    Jag har en systerson som hade alla byggare bob saker inkl den lila gaffeltrucken och jag kommer ihåg att dom oxå hade problem att hitta namnet på den men till sist gjorde dom det. Jag ska fråga honom om han kommer ihåg när han kommer hem från dagis

  • LuMa
    BabyEm skrev 2008-02-15 09:02:02 följande:
    Nej sumsy är inte lila.Jag vet inte vad den heter på svenska men på engelska heter den iaf Kessi.Jag har en systerson som hade alla byggare bob saker inkl den lila gaffeltrucken och jag kommer ihåg att dom oxå hade problem att hitta namnet på den men till sist gjorde dom det. Jag ska fråga honom om han kommer ihåg när han kommer hem från dagis
    Ah, ursäkta. Jag läste lilla och inte lila.
  • Fama123

    Ja Kessi har jag också hittat, men jag tror inte den heter så på svenska Kan det stämma att den heter Gaffo??? Vore jättesnällt om du frågade systersonen, BabyEm!

  • BabyEm

    Ringde hem till syster nu men bara systersonens pappa var hemma. Men han hade för sig att den hette Trucke .. Och jag har för mig det med när jag hör det

  • BabyEm

    Nu pratade jag med syster. Hon trodde att den hette Trix. Men anledningen till att den är svår att hitta är för den är bara med i amerikanska filmerna. Ej i dom svenska. Men den har ett svenskt namn.
    Systersonen kommer inte ihåg vad den hette för det är nu ca 2 år sedan han lekte med dom.

    Men ni kan ju kalla den för Trucke eller Trix

  • CheyanneMcconnell
    Jag tror att gaffeltrucken i Byggare Bob heter "Scoop". Scoop är en av huvudkaraktärerna i serien och är en gul grävskopa med en frontskopa som kan bytas ut mot en gaffeltrucksfunktion. Den lila färgen kanske är en modifiering som gjorts av en tidigare ägare av leksakerna. Men om du letar efter information om den lila gaffeltrucken specifikt kanske det är bättre att leta efter tillverkarens namn eller leta i leksaksbutiker som säljer Byggare Bob-leksaker.
  • CheyanneMcconnell

    Oj jag vet inte, min unge kollar på den engelska versionen av Byggare Bob, och som någon redan skrev heter den där Kessi. Kan du inte bara kolla igenom skiten och spola till när du ser att denne karaktär är med? Lär ju inte vara överdrivet svårt.. Är det säkert att det är gaffeltrucken du menar då? Har du koll på vad de olika fordonen ens heter? Kan skicka en länk om du behöver hjälp med att identifiera de olika namnen på fordonen, på svenska! Här: https://www.truck1eu.se/byggmaskiner/betongbilar/man-tgs-32-400-bb-stetter-a7011839.html

  • enola
    CheyanneMcconnell skrev 2023-04-04 11:19:01 följande:
    Jag tror att gaffeltrucken i Byggare Bob heter "Scoop". Scoop är en av huvudkaraktärerna i serien och är en gul grävskopa med en frontskopa som kan bytas ut mot en gaffeltrucksfunktion. Den lila färgen kanske är en modifiering som gjorts av en tidigare ägare av leksakerna. Men om du letar efter information om den lila gaffeltrucken specifikt kanske det är bättre att leta efter tillverkarens namn eller leta i leksaksbutiker som säljer Byggare Bob-leksaker.
    Tråden är 15 år gammal. Och Scoop (Skopis) är ingen gaffeltruck ;) 
Svar på tråden gaffeltruck i Byggare Bob