• Fiaflopp

Ostimulerat FET?

Jaha så var det dags igen då,röntgade livmodern förra veckan och den såg ju exemplarisk ut plus att den hade byggt upp en perfekt slemhinna aldeles själv så nu ska vi försöka oss på ett helt ostimulerat FET,någon som gjort det?

Om det inte vore för hoppet, skulle hjärtat brista...
  • Svar på tråden Ostimulerat FET?
  • Fiaflopp

FET är då man har embryon som är frysta så man måste tina dem och hoppas de övelever och inte stannar i sin delning.ALltså ägg man plockat ut vid äggplocket som är så bra så de går att frysa ner...

• Primrose

Jo, det vet vi Flört - men hur ställer man in kroppen vid ett ostimulerat FET så att inte den normala ägglossningen och FET "krockar"? Fundersam

• Fiaflopp

MAn kollar med ägglossningsstickor och vul

• Praid

Och så gör man ju insättningen i fas med kroppen så att säga. Om embryot är tredagarsodlat så sätter man in det tre dagar efter ÄL, tex.

• Primrose

Ok, då förstår jag. Men blir det inte konstiga signaler till kroppen? Ägget lossar (och "dör" inom 12-24 timmar) och kroppen får signalen - "det blev ingen befruktning, börja hormonförbereda för mens" och sedan två dagar efter detta sätts ett befruktat, upptinat, embryo in. Eller är kroppen ganska långsam i sin reaktion till att ägget har "dött"? Jag förväntar mig inget direkt svar, men det är intressant!

• Hjartesjalen

Ja Primerose, det e valdigt intressant, mina tankar gar at att om man nu anda kollar med stickor o VU o man satter in ett ostimulerat FET, det agget som redan sitter dar da o vill "komma" ut o bli befruktat, krockar inte agget o embryot da? Eller, det kanske inte spelar nagon roll efterom det e "bara" ett agg, o sa e ju FET redan ett helt litet embryo som sattes in......hmmm eller kranglade jag till det nu haha!!

• nausika

Någon där ute som har goda erfarenheter av FET utan Procren? Började ni med Progynon efter mens då?

Hade planerat att ta Procren nu inför FET (med donerat) i Ryssland i mars. Nu har min läkare där åkt på semester utan att hinna ge mig start- och stopptider för all medicinering. Blir så stressad av att kanske inte komma iväg som planerat pga det.

Era rader om ostimulerat låter lockande. Kanske är inte helt ostimulerat lämpligt om FET ska göras på ett planerat datum (svårt att ändra datum när resan kräver visa).

• Primrose

Hjärtesjälen: Det verkar inte som att ägget och embryot kommer att "krocka" eftersom, som Praid sa, FET sker på dag tre efter ÄL och ägget som finns i kroppen "dör" ju 12-24 timmar efter ÄL. Det finns därmed inget fertiliserbart ägg i kroppen vid FET eftersom det har varit "dött" ungefär ett två dygn. Däremot undrar jag fortfarande över hormonsignalerna i kroppen.

• Hjartesjalen

JA, DET HAR DU HELT RATT I. Opps stora bokstaver haha! Det verkar nastan lite riskabelt att agget e dott o en hormonforandring tycks ske da, o sedan for man in ett embryo......??

• Fiaflopp

Det är därför man sätter tillbaka just 3 dagar efter ägglossning men det hade ni redanlistat ut ser jagFlört

hjärtesjalen: nu är det ju du som är borta från msn juLedsen
    Blä jag ska till Tandläkaren kl 9 och jag är LIVRÄDD för tandis

• Hjartesjalen

Haha!! Japp, ville ni skulle se ordentligt vad jag skrev! :)

Jag e lite upptagen med annat som pagar just nu, men annars e jag pa msn sa ofta jag hinner ;)

Svar på tråden Ostimulerat FET?