någon som har legat nere i umeå med ett extremt förtidigt fött barn????
som rubriken följer, och hur gick det för er?
som rubriken följer, och hur gick det för er?
Jag låg i Umeå i slutet av 05 med mina tvillingar som är födda i v 22.
Dom har klarat sig jättebra,har inge men som vi vet om idag.
Det är full fart från morron till kväll.
Tyckte peronalen i Umeå var hur kanon som helst,vi kunde inte fått bättre hjälp.
OK. tack för svaret. har precis gått 22 veckor idag. har ett cerklage 0ch läkarna trodde nog inte ens att jag skulle gå så här långt.så ditt svar var nog precis vad jag behövde, alltså hopp. tusen tack
Mina tv dömdes ut redan i v 8.
Vattnet gick för lillan i v 15 så visst kan det gå bra fast läk inte tror det.
Har man nått v 23 så har dom mycket större chans att klara sig sa dom.
Det händer så mycket med lungor mm just i dom där veckorna tydligen.
Jag var i kontakt med många läk under graviditeten och kan lungt säga att läk på barn 4 var helt otrolig.(finns säkert dom med andra erfarenhet oxå)men att dom klarade mina små tycker jag är helt otroligt.
Och alla underbara sköterskor som sköter om,tar prover och finns där för föräldrarna var helt avgörande för att jag skulle klara mig igenom månaderna jag var där.
Håller tummarna att din lilla baby stannar kvar men om h#n bestämmer sig för att komma så har dom kunskapen att klara så små.
Lycka till,och hör av dig om du undrar något.
Ja, jag låg i Umeå nu i höstas, vår son är född den 18 oktober i vecka 28+3. Förlossningen startade redan på 26+5 men med hjälp av mediciner, sängläge och otroligt duktig personal så lyckades de hålla lillskrutten inne i tio extra dagar. Varje dag är guld värd! Nu är Vidar snart fyra månader, väger 5 kilo och växer mer och mer för varje dag som går. Vården har varit helt otrolig, man blir så ödmjuk inför livet när man inser hur skört det är!
vi låg i umeå för 8 år sen, dottern är en av de minsta som klarat sig. Umeå är bland de duktigaste sjukhusen i sverige
Vi har också legat i Umeå då vår son föddes i v 24+3, endast 480 g lätt. Lycka till ts!
tack för era värmande ord.var på ultraljud igår. fick veta att barnet forfarande har lite vatten, fast dom vet inte varför. vägde dock 512g. ska tillbaka på ons igen.. tack för erat stöd. känns bra att veta att det faktiskt finns chanser att krabaten i min mage har en chans om den kommer nu. tack så mycket