• Ebbolita

Misslyckad behandling med Cytotec

Är det fler som fått göra skrapning efter att behandlingen med Cytotec inte "drivit" ut allt?
    Jag gjorde en behandling 20 dec, och innan jag gick hem från sjukan gjorde jag ett VUL och läkaren sa att allt hade kommit ut. Blödde i 3 veckor, sedan uppehåll, för 2 veckor sen fick jag en kraftig blödning med lite klumpar(mens?)som pågått tills nu i princip. Gjorde ett nytt VUL på återbesöket i fredags och då såg läkaren en blåsa med något i. Hon kunde inte avgöra om det var rester från fostret eller en ny tidig graviditet!?
    Jag kan väl inte vara gravid om jag precis haft en blödning, eller?
    Någon som haft rester kvar efter cytotec beh och var ni tvugna att skrapa ut det sista då?
    Usch vad jobbigt att inte veta.. Vågar inte tro på att det är en ny graviditet, det troliga är väl att det är "rester".

• Svar på tråden Misslyckad behandling med Cytotec
  • Franka

Hur gick det för dig?
    Jag tog mina cytotec i går kväll och har haft lite mensont och blött en del under natten men inga klumpar. Antar att det inte funkade för mig heller eftersom det inte kommer direkt, eller kan det komma ut senare? Hörde om någon som fick vänta 18 timmar på kramperna...

Ska på vul på tisdag och kolla, om jag får kör jag nog en kur till nästa helg. Vill helst inte skrapas, har fått sammanväxter i livmodern av det tidigare.

• Ebbolita

Jag var tillbaka hos läkaren förra helgen och då fanns det inte så mycket rester kvar. puh! Behöver därför inte skrapas. fick primolut-Nor för att få stopp på blödningen och hoppas att det sista kommer ut vid nästa mens, så man kan börja verkstaden sen igen.
    Hoppas det löser sig för dig!
    Kram

• Franka

Vad skönt för dig, då hoppas jag det kan bli så för mig med

Var du kvar på sjukhuset när du tog tabletterna och blödde? Gjorde det mycket ont för dig?
    Jag tog dem hemma igår kväll/natt och har bara lite mensverk, gjorde inte på långa vägar så ont som när jag fick ett naturligt missfall förra hösten, det gjorde skitont.

• Ebbolita

Ja, jag fick mina cytotec på sjukan och fy tusan vilka smärtor!!! De fick propppa mig full med morfin för att jag skulle stå ut. Var det ett tidigt MA för dig? Kanske därför det inte kom några klumpar. Jag var i v 8.

• Franka

Jag var på VUL i vecka sju och i vecka åtta och man såg aldrig något hjärta någon av gångerna, det var 1 x 1.8 cm vid senaste VUL så det är ju ingen stor klump som ska ut.
    Ja ja, bara att vänta och se tills på tisdag hur det ser ut.

• Nioli

På mig funkade inte Cytotecen. Enligt min läkare händer det ibland men det är inte så vanligt. Eftersom jag hade mycket bekymmer att få tillbaka min mens efter en tidigare skrapning + risken med ärrbildining när man skrapas ofta. Så ville min läkare inte gärna göra en ny. Fick vänta nästan 4 veckor innan det kom ut själv. Hoppas det löser sig för er!

Svar på tråden Misslyckad behandling med Cytotec